۱۳۹۲ مهر ۶, شنبه

برگزاری سالگرد درگذشت خانواده ابراهیم جعفرزاده



امروز مراسم سالگرد درگذشت ابراهیم جعفرزاده ، مینا کهربایی و آیلا فرزندشان در آرامستان روستای بیله وار شهرستان خوی برگزار گردید. امروز ساعت۱۲:۳۰ دقیقه همزمان با اذان ظهر جمعه ۵مهر۹۲ دومین سالگرد درگذشت ابراهیم جعفرزاده وخانواده این مرحوم با حضور نزدیک به ۸۰ تن از فعالان آذربایجانی از شهرهای مختلف آذربایجان و بستگان ایشان در آرامستان روستای بیله وار شهرستان خوی برگزار گردید .
در این مراسم فعالان آذربایجانی از شهرهای خوی، مرند ، تبریز، مشکین شهر، مغان با سخنرانی و شعرخوانی یاد و خاطره مرحوم ابراهیم جعفرزاده و همسر و کودک خردسال وی را گرامی داشته و بر ادامه راه ایشان تاکید نمودند.
سعید پورجعفرعلی فعال آذربایجانی اهل خوی با سرودن اشعاری از خلیل رضا شاعر فقید آذربایحانی این مراسم را آغاز نمود.
پس از آن، اکبرنعیمی فعال مدنی اهل خوی ضمن بر شمردن ویژگیهای ملی آذربایجان، هر ملت را موظف به حفظ ویژگیهای خود دانسته و افزود : ابراهیم جعفرزاده یکی از قهرمانان معاصر آذربایجان بود که در حفظ هویت، زبان و تاریخ ملت آذربایجان کوشش های ماندگار و بی نظیری انجام داده است.
سخنران بعدی مراسم مصطفی عوض پور از شهر تبریز بود. این فعال مدنی با بیان سابقه دوستی و آشنایی خود با ابراهیم جعفرزاده بیان نمود : ما به همراه تعدادی از فعالین آذربایجانی خبر درگذشت ایشان را در زندان مرکزی تبریز شنیده و مراسم یادبودی برای ایشان ترتیب دادیم و امروز نیز یقین دارم همه ی همفکران این مبارز ادامه دهنده راه وی بوده و یاد و خاطره آن بزرگوار را زنده نگه خواهند داشت.
مصطفی اروج قلی لو فعال مدنی از شهر خوی به ذکر خاطره ای از ابراهیم جعفرزاده پرداخت و خاطر نشان کرد: ابراهیم همیشه بر این باور بود که ما باید یار و همراه همدیگر و یاریگر هم در مراحل مختلف زندگی و فعالیت های ملی باشیم.
در ادامه فردین مرادپور از شهر تبریز صحبت های خود را با شعری از پروفسور زهتابی آغاز کرده و بر ضرورت ادامه ی راه فعالان ملی سفر کرده تاکید نمود. این فعال مدنی افزود: در صورتی می توانیم به تولد قهرمانانی مانند جععفرزاده در آینده امیدوار باشیم که افرادی مانند وی را به جهانیان و مردم بشناسانیم.
سلمان عراقی دیگر فعال مدنی اهل خوی نیز سخنان خود را با اشعاری از پروفسور زهتابی آغاز نمود؛ وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فراگیری درس مبارزه از این فعال سفرکرده نستوه گفت: ابراهیم همیشه تاکید داشت که حرکت ملی آذربایجان باید بخشی از زندگی فعالان گردد همچنان که خود نیز این چنین بود.
آخرین سخنران مراسم ابراهیم رشیدی (ساوالان) روزنامه نگار و فعال حقوق بشری، ویژگی اساسی جعفرزاده را استفاده از همه امکانها جهت پیشبرد اهداف ملی بیان نمود. رشیدی؛ مراسم ستارخان، قلعه بابک، موسسه ی فرهنگی اورین، تظاهرات خیابانی در خوی، حضور در مراسم روز زندانی سیاسی در زنجان، تشکیل کلاسهای تئوریک و برگزاری کنسرت را نمونه هایی از فعالیتهای ابراهیم جعفرزاده بر شمرد و افزود : ایمان به مشی و تفکر ملی باید اصلی ترین ممیزه ی هر فعال باشد ایمانی که راهبر او برای مطالعه ، فعالیت و تحمل هزینه های سخت خواهد بود و این سه ویژگی مکمل و نشانگر ایمان هر انسانی می باشد.
حاضرین این مراسم  با خواندن شعر “آزادلیقی ایستمیرم” و مارش ملی آذربایجان با نثار گل و ذکر فاتحه با خانواده جعفرزاده وداع کردند.
لازم به ذکر است در روزهای اخیر ماموران امنیتی با فشار بر خانواده ابراهیم جعفرزاده خواستار عدم برگزار این مراسم بودند.
در سالهای گذشته نیز ده ها تن از فعالین و شهروندان آذربایجانی به دلیل شرکت در مراسم درگذشت ابراهیم جعفرزاده بازداشت و به ۲۲ تن از این ایشان حکم ۶ ماه زندان صادر شده است.
اویان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر