۱۳۹۲ شهریور ۱۴, پنجشنبه

زنجان مورد هجوم پان ایرانیست ها ؛برگزاری همایش ترویج زبان فارسی+عکس



هشتمین همایش بین‏ المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران از سیزدهم تا پانزدهم شهریورماه در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است. به گزارش اؤیرنجی سسی ،علی سپهری مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان ، هدف از برگزاری این همایش آشنایی با پژوهش‌های جدید در گستره زبان و ادب فارسی و گفت‏گو و تبادل نظر شرکت‌ کنندگان در عرصه‌‏های پژوهشی زبان و ادب فارسی عنوان شده است.


در عین ایشان اعلام کرده است ، این همایش از بزرگ‏ترین گردهمایی‏‌های ادبی کشور محسوب می‏شود و برگزاری آن در دانشگاه زنجان می‏تواند یکی از اهداف مهم در راستای برگزاری همایش‏ های مهم کشوری محسوب شود.
بعضی از محمورهای این همایش نیز به ترتیب زیر اعلام گشته است :
نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملی ایران
شیوه های ارتقاء جایگاه زبان فارسی به عنوان زبان علم در جهان
شیوه های ترویج زبان و ادب فارسی
بررسی شیوه های بهینه و آاربردی در آموزش زبان و ادب فارسی
جایگاه زبان و ادب فارسی و ایرانشناسی در فراسوی مرزهای ایران
همچنین گزارشگران اؤیرنجی سسی ، از زنجان گزارش داده اند که این همایش با تبلیغات موسیع در سطح شهر زنجان در حال برگزاری است .
در همین رابطه، نظر یکی از اعضای شورای سردبیری اؤیرنجی سسی را پرسیدیم
ایشان گفتند برگزاری این همایش در زنجان که به عنوان یکی از دروازه های اصلی آزربایجان محسوب می شود و در طول زمان نیز یکی از شهرهایی بوده که با حجمه وسیع پان ایرانیست ها جهت آسیمیله کردن آن روبه رو بودیم دارای معنی خاصی است .
این عضو شورای سردبیری اؤیرنجی سسی گفت : چنانچه که هدف اصلی این همایش ترویج زبان و ادب فارسی است و مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان از برگزاری این همایش در این شهر به عنوان هدف مهم  یاد کرده ، نشان می دهد این همایش در راستای فارس معرفی کردن این شهر و سرعت بخشیدن به روند آسیمیله نمودن مردم انجام گرفته است .




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر