۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

علی خیر جو فعال مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل، به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد



به گزارش رسیده به آرازنیوز، جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی آذربایجانی، امروز سه شنبه دوم مهرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل برگزار گردید. در این جلسه قاضی حسن زاده اتهام عضویت در گروه غیر قانونی جهت برهم زدن نظم و امنیت عمومی و ملی را بدون ارائه هیچ گونه مستنداتی بر علیه این فعال مدنی محرز دانسته و پس از اخذ آخرین دفاعیات این فعال مدنی، وی را به ۵ سال حبس تعزیری همراه با تبعید در زندان مرکزی کرمانشاه و همچنین دو سال ممنوعیت از اقامت در استانهای آذربایجان شرقی،غربی و اردبیل صادر نمود.
لازم به ذکر است آقای علی خیرجو در جریان اعتراضات مدنی ملت آذربایجان نسبت به خشکاندن تجمعی دریاچه اورمیه در شهریور ماه سال ۹۰ بازداشت و سپس به قید وثیقه آزاد شده بود.
 علی خیرجو که لیسانس فیزیک دانشگاه محقق اردبیلی میباشد به علت ستاره دار شدن در سال ۱۳۸۹ از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر محروم گشته بود. گفتنی است عنوان اتهامی آقای خیرجو در رابطه با اعتراض به دریاچه اورمیه بود که به دلیل نبود مستندات قاضی پرونده آقای حسن زاده عنوان اتهامی را تغییر و وی را به اتهام واهی عضویت در گروه چنلی بئل(نام مغازه عباس لسانی)محاکمه کرده است.
از نکات جالب توجه این محاکمه غیر قانونی، علاوه بر عدم ارائه مستندات قانونی رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی طی کمتر از نیم ساعت می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر