۱۳۹۲ مهر ۴, پنجشنبه

در غرب آزربایجان چه خبر است ؟! سخن سردبیر



در غرب آزربایجان چه خبر است ؟! این سوالی است که این روزها همه در آزربایحان غربی آن را می پرسند. گزارش شده است : چندی پیش پتروشیمی اختصاص یافته و در مسیر سولدوز به مهاباد ساخته شده است به مهابادیها اختصاص داده شد . خبرها حاکی از آن است که چندی پیش مسئولین استان  از برگزاری آزمون استخدامی داده  و تاریخ آزمون را نیز مشخص کرده بودند .در این راستا حدود 30 نفر ار اهالی سولدوز که همگی فارغ التحصیل رشته شیمی هستنند برای امتحان دادن به آنجا مراجعت می کنند ، اما فرماندار مهابادخضر كاك درويشي  با اعلام اینکه پتروشیمی فقط نیروی بومی استخدام میکند  آزمون را لغو کرده است.
سوال حادث در ذهن اهالی این است مگر اهالی سولدوز برای آزربایجان غربی بومی محسوب نمیشوند؟افرادی که برای آزمون رفته بودند با نوشتن نامه به استانداری خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند اما هنوز از طرف مسولین هیچ جوابی جوابی دریافت نکرده اند.
همچنین گزارش شده است نمایشگاه کتاب اورمیه در واقع محلی برای تبلیغ تروریسم کرد بوده و تروریست ها در آن به سادگی به تبلیغ خود پرداخته اند. اکنون نیز زمزمه های انتصاب استاندار غیر بومی کرد با عقاید ناسیونالیستی کرد به گوش می رسد.
سوال این است : در غرب آزربایجان چه خبر است ؟! آیا پروژه اشغال غرب آزربایجان و منفک کردن و بستن راه زمینی ترکیه ، آزربایجان وارد مرجله تازه ای شده است ؟ آیا ملت تورک آزربایجان در معرض قتل عام و هجمه جدیدی هستند ؟ 
تاریخ نشان داده که ملت ما در مقابل هجمه های آشکار ایستادگی می کند ولی در مقابل حرکات خزنده آسیب پذیر است . سوال اساسی دیگر این است :واکنش ما به این حرکات خزنده چطور خواهد بود ؟ کمی داد و بیداد خواهیم کرد یا با شدت و قدرت در برابر آن واکنش دندان شکن خواهیم داد؟
یک بار دیگر از خود ، اطرافیان و مسئولین بپرسیم در غرب آزربایجان چه خبر است ؟!
تایماز اورمولو - سردبیر آزربایجان ایشچیلری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر