۱۳۹۲ مهر ۲۸, یکشنبه

رسانه‌های آزربایجان جنوبی نماینده اورمیه را مجبور به عقب‌نشینی کرد

ساوالان پورت :  عابد فتاحی نماینده مردم اورمیه که با کمک مالی گروه‌های تروریستی  کُرد به مجلس راه‌یافته در یک عقب‌نشینی آشکار اعتراض آزربایجان به خشک شدن دریاچه اورمیه را ستایش نمود .

به گزارش واحد رصد اخبار اؤیرنجی سسی، این نماینده اورمیه که پیش‌تر اعتراضات شهریور مردم آزربایجان در حمایت از دریاچه اورمیه را تقبیح و حضور مردم در خیابان را شروع یک جنگی فرهنگی و سیاسی و دستاویزی برای دولت جهت عدم احیای دریاچه دانسته بود، که انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های حرکت ملی آزربایجان جنوبی داشت .
به دنبال این انعکاس گسترده، شبکه‌های اجتماعی صحنه اعتراضات مردم آزربایجان به نماینده وابسته به گروهک تروریستی پژاک گشت .
وی در آخرین اظهارنظر خود در گفتگو با خبرگزاری حکومتی فارس ، مجبور به عقب‌نشینی شده و لب به تحسین معترضان خیابانی دریاچه اورمیه گشوده است.
خبرگزاری فارس به نقل از وی نوشته است ” حرکت‌های خودجوش جوانان را در این زمینه(دریاچه اورمیه) قابل‌ستایش دانست و اظهار داشت: این قبیل فعالیت‌ها نباید تقابل با نظام تلقی شود، چرا که راه‌اندازان و فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد از این رهگذر به دنبال کمک کردن برای حفظ این سرمایه طبیعی و خدادادی هستند. “
اما وی در اظهار جدید خود نتوانسته است خشم خود را از شکست ۳۰ ساله گروه‌های تروریستی در کردنشین معرفی کردن آزربایجان غربی برای جهانیان را پنهان سازد . خبرگزاری فارس در این مورد نوشته است ” نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از قومیتی کردن این مشکل زیست‌محیطی باید خودداری شود، بیان داشت: چنانچه این تصور در کشور حاکم شود که این دریاچه متعلق به یک قوم و یک قشر خاص است، از همدلی و همراهی سایر اقشار مردم در پیشبرد پروژه‌های احیای دریاچه محروم می‌مانیم. “
دلیل این خشم نماینده حامی گروه های تروریستی انعکاس گسترده تظاهرات گسترده مردم اورمیه در شهریور ۹۰ در رسانه‌های جهان است که تبلیغات ۳۰ ساله تروریستها را در کردنشین معرفی نمودن آزربایجان غربی را باطل نموده و جهان، غرب آزربایجان از آن ترک‌ها دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر