۱۳۹۲ مهر ۲۹, دوشنبه

دو فعال دانشجویی در تبریز به شش ماه حبس محکوم شدند

ساوالان پورت : امیر ناظری و افشین برزگر جمشیدی، از فعالین دانش‌جویی دانش‌گاه‌های تبریز توسط شعبه‌ی ۱۰۴ دادگاه جزایی دادگستری تبریز به ریاست قاضی شکوه‌تازه به ۶ ماه زندان محکوم شدند.

به گزارش نقی محمودی ، این دو فعال دانش‌جویی به همراه آرش محمدی دیگر فعال دانش‌جویی در تجمعات عصر روز ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده و پس از۲ روز با قرار وثیقه‌ی ۱۰ میلیون تومانی آزاد شده بودند.

در حالی که آرش محمدی هم‌چنان در بازداشت بود جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعالین روز ۱۹ تیر ماه در شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد. این دادگاه متعاقبا آرش محمدی را به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرده و پرونده‌ی امیر ناظری و افشین برزگر جمشیدی را که متهم به اخلال در نظم عمومی بودند به شعبه‌ی ۱۰۴ دادگاه جزایی تبریز ارجاع داد.

این دو فعال دانش‌جویی در تاریخ ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۲ در این شعبه حاضر شد ندکه قاضی شکوه‌تازه پس از بررسی پرونده با اعلام این‌که پرونده تکمیل نیست،خبر از برگزراری جلسه ی رسیدگی مجدد داد.

با این وجود حکم افشین برزگر جمشیدی مبنی بر ۶ ماه حبس تعلیقی، ۳۰ ضربه شلاق و ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی روز ۲۵ شهریور ماه به وی ابلاغ شده و امیر ناظری نیز در پیگیری وضعیت پرونده‌ی خود روز ۲۷ شهریور ماه به دادگاه مراجعه کرده که به وی اعلام شده است که به ۶ ماه حبس تعزیری، ۳۰ ضربه شلاق و ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شده است.
شایان ذکر است که آرش محمدی هم اکنون در حال تحمل شش ماه حبس در زندان تبریز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر