۱۳۹۲ آبان ۲۲, چهارشنبه

موسسه فرهنگی هویت مشگین شهر نماد دستپاچگی رژیم

ساوالان پورت :  موسسه به اصطلاح فرهنگی هویت مشگین شهر در آبان ماه سال ۹۰ توسط امام جمعه(نماینده ولی فقیه) این شهر راه اندازی شده و از زمان آغاز فعالیت به تبلیغ علیه جمهوری آزربایجان شمالی پرداخته است.

به باور ما ، پرداختن به چنين موضوعاتي همچون موسسه فرهنگي هويت مشگين شهر نه از حيث ذات آن مبحث بلكه از جهت افشاي چهره ي واقعي ايدئولو‍ژيي كه پشت نامهايي چون هويت و فرهنگ به دشمني با ملت آزربايجان و حركت ملي منسوب به آن برمي خيزد، حائز اهميت است.

اين موسسه تحت لواي فعاليت هاي فرهنگي همايش هايي با كمك ديگر نهادهاي دولتي برگزار مي كند كه عمدتا سخنرانان آن همايش ها نيز حجت الاسلام باوقار و عاملي امام جمعه اردبيل است. همچنين با ارزيابي و مشاهده ي قدرت حركت ملي آزربايجان در فضاي مجازي نيز فعاليت خود را تحت عنوان به اصطلاح جنگ نرم در اينترنت و از طريق سايت خود پيش مي برد.



وبسایت موسسه که تحت عنوان ساوالان سسی (www.savalansasi.ir) در فضای مجازی فعالیت دارد در بخش اخبار آزربایجان نه تنها خبری از آزربایجان جنوبی منتشر نمی کند بلکه به طور کلی به تبلیغ و سیاه نمایی علیه جمهوری آزربایجان ، ترکیه و تمامی کشورهای ترک زبان پرداخته و به صورت ناشیانه ای سعی در انتقال افکار ترک ستیز خود به مخاطب دارد.


اين سایت دارای بخش هایی شامل "آموزش زبان ترکی" و "آذربایجان" می باشد. در بخش آذربایجان به معرفی جمهوری آزربایجان شمالی پرداخته و به نشر جعلیات و تحریف تاریخ این کشور اقدام نموده است. در این بخش کشور آزربایجان شمالی آران معرفی شده و آزربایجان بودن این منطقه را کتمان و انکار می نماید.

همچنین در بخش آموزش ترکی نیز که تنها به آموزش الفبای آن بسنده کرده اند به آموزش الفبای لاتین پرداخته شده است. استفاده از الفبای لاتین در سایت ها و بسیاری از موارد ممنوع بوده و غیرقانونی می باشد با این حال گویا قوانین نیز می تواند برای امام جمعه شهر و یارانش بر حسب مصلحت نادیده گرفته شود.



وبسایت، خود را ارگان موسسه فرهنگی هویت مشگین شهر معرفی نموده و داعیه ی هویت زایی را دارد لیکن سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که آیا تاختن علیه جمهوری آزربایجان شمالی از اصول هویت زایی و هویت بخشی شما براي جوانان خييو می باشد؟
در سر تاسر آرشیو سایت دریغ از توجه و پرداختن به مسایل آزربایجان جنوبی و منطقه!!



این موسسه در وبسایت خود به تبلیغ فاناتيسم مذهبي و اسلام گرایان جمهوری آزربایجان(بخوانيد مزدوران جمهوري اسلامي) که عمدتا در حوزه های ایران آموزش دیده اند پرداخته و با سیاه نمایی و انعکاس غیر واقعی از وضعیت موجود در کشور مستقل آزربايجان شمالی به زعم گردانندگان این سایت می توان جلوی سیل عظيم حرکت ملی آزربایجان جنوبی را گرفت.

در این تحلیل به باور ما این نوع تحرکات از سوی عوامل رژیم همچون حجت الاسلام غلامرضا باوقار و امام جمعه استان در مقابل نفوذ و گسترش حرکت ملی آزربایجان در منطقه ارزیابی می شود . همچنین پیشرفت و افزایش رفاه جامعه ی مستقل آزربایجان شمالی به عنوان یک کشور لائیک و مشاهده آن از سوی مردم و جذابيت هاي يك سيستم سكولار و مدرن براي ملت آزربايجان جنوبي ، رژیم و عوامل آن را در شرایط دستپاچگی قرار داده است.

يادداشت سياسي
وبسايت خبري تحليلي ساوالان پورت


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر