۱۳۹۲ آبان ۱۷, جمعه

اردبیل جزو ۱۳ استان کمتر توسعه یافته است

استان اردبیل پس از استان شدن سالها است از عدم توسعه یافتگی رنج می‌برد و نرخ بیکاری بسیار بالا است به طوریکه در کشور از این نظر رتبه نخست یا دوم را داریم.

 به گزارش ساوالان پورت به نقل از رسانه های دولتی نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل جزو ۱۳ استان کمتر توسعه یافته کشور است.
حجت الاسلام حبیب برومند در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل پس از استان شدن سالها است از عدم توسعه یافتگی رنج می‌برد و نرخ بیکاری بسیار بالا است به طوریکه در کشور از این نظر رتبه نخست یا دوم را داریم به نظر می‌رسد استاندار جدید اردبیل باید تلاشش را متمرکز کند تا بستر توسعه همه جانبه فراهم آید.

وی به ظرفیت‌های قابل توجه منطقه مغان از لحاظ توسعه کشاورزی و سایر مناطق این استان در محورهای گردشگری و توسعه صنعتی گفت: ما در نقاط مختلف استان با این ظرفیت عظیم توسعه با نیروی انسانی مستعد و توانمند نیز روبرو هستیم که به نظر می‌رسد با برنامه ریزی دقیق روی این منابع می‌توان از دشت حاصل‌خیز پارس آباد و بیله سوار معادن و ذخایر زیرزمینی خلخال و مشگین شهر، آبهای گرم سرعین و نیر و حاصل خیزی اراضی دشت اردبیل در مسیر توسعه شتاب آلود استان استفاده کرد.
نماینده مردم پارس آباد در مجلس خدا بخش را یکی از نیروهای بومی، پخته و باتجربه معرفی کرد و گفت: با آرای بالای مجمع نمایندگان استان به خدابخش برای تصدی این مسئولیت و تائید وزارت کشور به عنوان گزینه نخست مجمع انتظار این است که استاندار جدید از روز نخست با بهره گیری از تجارب ارزنده خود با برنامه حرکت کند به طوریکه برای هرروز کاری خود برنامه منظم و منسجم داشته باشد.

برومند اظهار کرد: جواب گویی به نیازها و مطالبات مردم نیازمند گام برداشتن در مسیر بهره‌مندی از ظرفیت‌های عظیم انسانی و منابع طبیعی است که به نظر می‌رسد در این مسیر خدابخش بتواند از تجربه بالای خود استفاده کرده و مسیر را به شایستگی سپری کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر