۱۳۹۲ آذر ۲۰, چهارشنبه

اکبر مهاجری فعال حرکت ملی آزربایجان از زندان مرکزی تبریز آزاد شد

اکبر مهاجری از فعالین حرکت ملی آزربایجان دقایقی پیش از زندان آزاد گردید. این فعال ملی ـ مدنی آزربایجان امروز سه شنبه ۱۹آزر ماه ۹۲ پس از تحمل ۴ ماه با احتساب ایام بازداشت قبلی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

به گزارش گروه خبری تبریز سسی، تعدادی از دوستان در مقابل زندان مرکزی تبریز به همراه خانواده این فعال از آزادی وی استقبال نموده و در این هوای بسیار سرد پاییزی به آغوش گرم خود فشردند.
این فعال صبح روز پنج شنبه ۱۱مهر ماه ۹۲ از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و برای گذراندن ادامه‌ی دوران حبس خود به قرنطینه‌ی زندان مرکزی تبریز انتقال یافته بود و روز شنبه ۱۳مهرماه سال جاری به بند سه گانه و پس از یک روزماندن در آن بند روز یکشنبه به بند ۱۲محکومین منتقل شده بود.
روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه ۹۲ مسئولین با آزادی مشروط وی مخالفت کردند.
این فعال روز ۲۳ آبان۹۲ در بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز صاحب فرزند (پسر) شد این در حالی بود که  بدون حضور خود فرزندش به دنیا می‌آید و تا امروز در حسرت دیدار فرزند تازه به دنیا آمده خود بود.
گفتنی است، پیشتر اکبر مهاجری  ۹ مهر ماه ۹۰ در محل کار خود واقع در بازار صاحب الامر بازداشت گردیده و پس از بازداشت به اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شده بود. وی در اطلاعات مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و از ناحیه سر نیز آسیب دیده بود که پس از ۵ روز به زندان مرکزی تبریز و روز سه شنبه ۱۹ مهرماه دوباره به اداره اطلاعت منتقل می شوند. که نهایت در ۲۸ آبان همان سال پس از تحمل ۵۰ روز به قید وثیقه‌ی ۳۰۰ میلیون ریالی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.
اکبر مهاجری ۱۷ دی ماه سال ۱۳۹۰ در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر محاکمه و به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به دلیل پخش و توزیع پوسترهایی در رابطه با بازداشت شدگان ۲ شهریور ماه ۹۰ در قوم تپه تبریز به ۴ ماه حبس تعزیری و ۸ ماه حبس تعلیقی محکوم گردید. وی از اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه ۴ بازپرسی تبرئه شده بود.
خاطر نشان می شود که این فعال ملی ـ مدنی بارها از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر