۱۳۹۲ شهریور ۲۲, جمعه

برگزاری هشتمین جشنواره آش‌های سنتی در منطقه بولاغلار نیر



هشتمین جشنواره آش‌های سنتی و سومین جشنواره ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی 22 شهریورماه در منطقه بولاغلار نیر برگزار می‌شود. "قادر تقی‌زاده" مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل امروز در جلسه هماهنگی این جشنواره در نیر اظهار کرد: هشتمین جشنواره آش‌های سنتی و سومین جشنواره ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی 22 شهریورماه در منطقه بولاغلار نیر برگزار می‌شود.
وی هدف از اجرای این جشنواره را معرفی منطقه نمونه گردشگری بولاغلار به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری شهرستان نیر دانست و افزود: معرفی توانمندی‌های زنان و ایجاد فضای شاد و مفرح با هدف پرکردن اوقات فراغت مردم و گردشگران را از دیگر اهداف در نظر گرفته شده اعلام کرد.
او گفت: از 57 غرفه‌ای که برای این جشنواره در نظر گرفته شده 45 غرفه به آش‌های سنتی اختصاص یافته است و مابقی غرفه‌ها محصولات فرهنگی و سوغاتی ارائه می‌کنند.
تقی‌زاده از حضور گروه‌های آشپزی از پنج استان کشور در این جشنواره خبر داد و افزود: گروه‌هایی از استان تهران، زنجان، کردستان، خوزستان و شهرستان‌های اردبیل در جشنواره آش در شهرستان نیر حاضر می‌شوند.
وی افزود‌: قرار است با نظر هیئت داوران جوایزی نیز به برگزیدگان اهدا شود تا قدردان تلاش گروه‌ها و اکیپ‌های برتر آشپزی و تهیه و تدارک آش‌های سنتی باشیم.
تقی‌زاده خاطرنشان کرد: گروه موسیقی عاشیقلار و گروه موسیقی و ایستگاه نقاشی کودکان در کنار این جشنواره به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح می‌پردازند.
وی همزمانی برگزاری این جشنواره با بازی‌های بومی و محلی را نیز یادآور شد و گفت: سومین جشنواره فرهنگی و ورزشی شمال غرب کشور در منطقه نمونه گردشکری بولاغلار همزمان با هشتمین جشنواره آش‌های سنتی برگزار خواهد شد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: این جشنواره با همکاری فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل و ورزشکارانی از هفت استان کشور برگزار خواهد شد.
تقی‌زاده استان‌های شرکت‌کننده را آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان کرمانشاه و زنجان اعلام کرد و ادامه داد: با بهره‌گیری از تجارب دو سال گذشته سعی می‌شود این جشنواره نیز با شایستگی برگزار شود.
وی کشتی سنتی «گولشمک» سه‌گانه خواهران و چهار‌گانه برادران و آیین سنتی عروس‌بران عشایر و اجرای موسیقی محلی را از برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود اضافه کرد: اجرای موسیقی محلی و انتخاب بهترین لباس محلی از برنامه‌های دیگر جشنواره فرهنگی، ورزشی روستایی و بازی‌های بومی و محلی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر