۱۳۹۰ دی ۲۹, پنجشنبه

اعتراف صالحی بر اکثریت بودن ترکها در ایران

ساوالان پورت : درحالیکه 30 میلیون ترک درایران امروزی از حقوق اولیه خود محروم بوده وعده زیادی ازفعالان آزربایجانی در زندانهای این کشوردر زیرشکنجه میباشند، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی درترکیه میگوید؛٤۰ در صد از مردم ایران به زبان ترکی تکلم میکنند.!

علی اکبر صالحی در ورود به ترکیه، در گفتگو به خبرنگاران در فرودگاه اسن بوغای آنکارا،به سئوالات مختلف آنها پاسخ داد.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سئوال پیرامون پیام شان به ملت ترکیه گفت: ملت ترک، برادران ما هستند. صالحی همچنین با تاکید به وجود روابط بسیار مطلوب ما بین ترکیه و ایران اعلام داشت، ٤۰ در صد از مردم ایران به زبان ترکی کرده و این نیز پیوند مستحکمی ما بین دو کشور تشکیل میدهد.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در خصوص مذاکره با گروه کشورهای پنج بعلاوه یک پیرامون برنامه هسته ای ایران اعلام داشت که شخصا خواستار انجام این مذاکرات در استانبول بوده ولی گفتگو در این زمینه ادامه دارد.

 وزیر امور خارجه ایران صالحی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران با اشاره به اینکه احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با کاترین اشتون کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و سعید جلیلی سرمذاکره گر هسته ای ایران در این زمینه در حال ارتباط میباشد اظهار داشت، گرچه قطعیت نیافته است ولی به احتمال قوی مذاکرات در استانبول انجام خواهد گرفت. تاریخ آن نیز در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد.

ویر امور خارجه ایران، در آنکارا، از سوی عبدالله گل رئیس جمهور و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بحضور پذیرفته شده و مذاکراتی با اردوغان بایراکدار وزیر شهرسازی و محیط زیست انجام خواهد داد.
منبع:گوناز تی وی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر