۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

شی نورانی بار دیگر در آسمان اردبیل رویت شد

ساوالان پورت : شی نورانی ناشناس برای چندمین بار دیشب در آسمان اردبیل و مناطق مختلف بخش مرکزی این استان رویت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این شی نورانی دیشب در ساعت 10.30 دقیقه در آسمان اردبیل پدیدار و پس از 20 دقیقه از آسمان این شهر محو شد.

بنا به اظهارات بسیاری از شهروندان این شی نورانی شب گذشته از ساعت 10.30 تا 10.40 دقیقه شب در آسمان شهر اردبیل مشاهده شده است‌.

به دلیل ارتفاع کم، این شی نورانی که در امتداد آسمان شهر اردبیل از سمت غرب به شرق در حال حرکت بوده به خوبی و با چشم غیر مسلح قابل رویت بوده است.

شاهدان تاکید داشتند که شی نورانی آبی رنگ به صورت کامل قابل رویت و در حال حرکت بوده و علاوه بر حرکت رو به جلو همراه با محیط اطراف به دور خودش چرخش سریع داشته است.

این سومین شی نورانی بوده که طی چند ماه گذشته در آسمان شهرستان مشگین شهر، اردبیل و مناطق مرکزی این استان مشاهده شده است.

پیش از این نیز گزارشهای متعددی از رویت شی نورانی در شهرستان مشگین شهر و نیز آسمان اردبیل گزارش شده بود که فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل چند ماه پیش در گفتگو با خبرنگاران با تایید اخبار مربوط به رویت شی نورانی در آسمان اردبیل تاکید کرده بود که این پدیده از طریق پلیس 110 گزارش شده بود.


با ارسال گزارشهای متعدد مردمی مبنی بر رویت شی نورانی در آن زمان، بروز این پدیده از چهار ماه پیش به مرکز رادار تبریز به عنوان مسئول پوشش هوایی منطقه شمالرب و غرب کشور به منظور تحقیقات بیشتر گزارش شده است.

به گفته سردار علی روستایی پس از دریافت اخبار و تحقیقات اولیه احتمال می دادیم که این اشیا مربوط به چترهای هواشناسی سایر کشورها باشد که با اتمام عمر آنها سقوط کرده اند اما به نظر می رسد شی نورانی رویت شده با آن فرق داشته باشد.


کارشناسان نیروی انتظامی معتقدند که جنس چترهای هواشناسی ابریشمی بوده و بویژه در هنگام شامگاه به صورت نورانی دیده می شوند، اما به نظر می رسد  با تائید فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل این دیدگاه هم اکنون با تردیدهای زیادی مواجه است.

در عین حال سردار روستایی یادآور می شود که با وجود ارسال گزارشات کامل از این موضوع، هنوز نتیجه کارشناسی از سوی مراجع ذیصلاح و کارشناسان اعلام نشده و انتشار جزئیات و صحت و سقم این موضوع نیازمند تحقیقات بشتر است.

گفتنی است اطلاع رسانی مراجع ذیربط در این زمینه به دلیل کاهش بار روانی و نیز جلوگیری از گسترش شایعات در جامعه و در بین شهروندان می تواند به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.


این نکته ای است که در موارد قبلی برغم تاکید مسئولان در خصوص ادامه تحقیقات و اعلام نتایج آن به شهروندان با گذشت نزدیک به سه ماه همچنان تردیدها بدون پاسخ مانده و موجب گسترش دامنه شایعات مختلف شده است.

تا زمان ارسال این خبر با وجود تلاش خبرنگار خبرگزاری مهر در استان اردبیل هیچ منبع مسئولی در قبال رویت شی نورانی طی شب گذشته واکنش نشان نداده است.


 
اردبیل - خبرگزاری مهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر