۱۳۹۱ تیر ۱۵, پنجشنبه

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان : 14 مورد از قراردادها فسخ شده است

ساوالان پورت : سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان، در اولین کنفرانس خبری خود به غیرفعال بودن 45 درصد از زمین‌های تحویل داده شده از سوی شهرک‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران اشاره کرد و از فسخ قرارداد بین شرکت شهرک‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران در این زمین‌ها از اواخر تیرماه خبر داد.

محسن عباسی، با بیان اینکه، پیش از این نیز، 14 مورد از قراردادها و زمین‌های راکد از سوی این شرکت فسخ شده است، ابراز داشت: فسخ قراردادهای این چنینی، از اولویت‌های کاری شرکت تلقی می‌شود.

* کمبود سرمایه در گردش معضل واحدها
وی، در پاسخ به سؤال خبرنگار مردم نو، درخصوص رکود فعالیت کارگاه‌های صنعتی پس از هدفمندی یارانه‌ها و عدم ابلاغ بسته‌های حمایتی دولت به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها، اظهار داشت: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند، افزایش قیمت حامل‌های انرژی پس از هدفمندی یارانه‌ها نیز بر مشکلات این گروه افزوده است.

* عدم ابلاغ بسته‌های حمایتی دولت
عباسی، ادامه داد: بسته‌های حمایتی دولت برای این گروه از سرمایه‌گذاران، هنوز ابلاغ نشده است، در حالی که ادامه فعالیت واحدهای صنعتی در گروه، حمایت‌های دولت می‌باشد، زیرا واحدهای مذکور بدون پشتوانه حمایتی به تعطیلی کشیده می‌شوند.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان، در پاسخ به این سؤال که، بسته حمایتی دولت از واحدهای صنعتی درصورت ابلاغ شامل چه مواردی می‌باشد، ابراز داشت: وام‌های یارانه‌ای، یکی از بخش‌های این بسته می‌باشد، البته ریز کامل این بسته، در اختیار سازمان صنعت و تجارت قرار دارد.

عباسی، بخشودگی جرایم واحدهای صنعتی و تقسیط بازپرداخت تسهیلات واحدها به شرکت متبوع خود را از دیگر تعاملات این شرکت و صاحبان واحدهای صنعتی اعلام کرد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی، شرکتی متکی بر درآمد – هزینه می‌باشد، به طوری که، تمامی حقوق و مزایای پرسنل شرکت، از درآمدهای آن حاصل می‌گردد.

* کمبود اراضی منابع ملی؛ معضل احداث شهرک
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی، تعداد شهرک‌های مصوب استان را 16 شهرک اعلام کرد و گفت: از این تعداد، سه شهرک صنعتی زنجان 3، زنجان 4 و ابهر 4، تصویب شده، اما هنوز به مرحله احداث نرسیده است.

عباسی، درخصوص دیرکرد ساخت این شهرک‌ها، خاطرنشان ساخت: برای احداث شهرک صنعتی زنجان 3، زمینی به مساحت 350 هکتار از محل اراضی منابع ملی، در روستای مروارید در نظر گرفته شده بود، اما متاسفانه، این زمین با شکایت اهالی روستا و رأی دادگاه از دستور کار خارج شد.

این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه، زمین‌های احداث شهرک‌های صنعتی‌، می‌بایست از محل اراضی منابع ملی باشد، گفت: آخرین پیگیری‌های شرکت برای احداث شهرک صنعتی زنجان 3، تخصیص زمینی به مساحت 500 هکتار از اراضی ویژه اقتصادی است.

عباسی، پروژه احداث شهرک صنعتی زنجان 4 را نیز مشابه زنجان سه3، عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه کمبود اراضی منابع ملی، یکی از معضلات اساسی برای احداث شهرک‌های صنعتی می‌باشد.

وی، با تاکید مجدد به کمبود اراضی منابع ملی در احداث شهرک‌ها، گفت: تا یک ماه آینده کلنگ احداث ناحیه صنعتی ارمغانخانه و «دوتپه» به زمین زده می‌شود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی، ارزش ريالی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان را 19 میلیارد و 142 میلیون ريال اعلام کرد و از فعالیت 663 واحد صنعتی در استان خبر داد.
منبع : مردم نو - زنجان نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر