۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

تا سه ماه دیگر مطالعات استخراج نفت مغان پایان می یابد

ساوالان پورت : حجت الاسلام حبیب برومند عصر امروز در نشست با مردم بیله سوار اظهار داشت: متأسفانه در سال های گذشته برخی از مسئولان و نمایندگان وعده های نابه جایی را در تأمین اعتبار استخراج و اکتشاف نفت مغان دادند در حالی که هنوز مطالعات این طرح تمام نشده تا به بینیم در کدام نقطه و با چه میزان ذخیره می توان نفت استخراج کرد.




به گزارش ساوالان پورت به نقل از خبرگزاری فارس نماینده ی موغان(پارس آباد) و بیله سوار در مجلس از پایان یافتن و تکمیل مطالعات استخراج و اکتشاف نفت منطقه ی مغان تا 3 ماه دیگر خبرداده است.



وی همچنین از صدور مجوزهای لازم برای استخراج نفت از این منطقه خبر داده و گفت : رئیس جمهور در این زمینه دستور ویژه ای را صادر کردند تا بعد از سال ها حرف و حدیث در مورد استخراج و اکتشاف نفت مغان این مسئله به واقعیت تبدیل شود.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله ی  ( نفت مغان )  مراجعه کنید.

در قسمتی از این مقاله می خوانیم : " آخرین بررسی ها و مطالعات اکتشافی توسط زمین شناسان دانشگاههای مختلف ایران و آذربایجان وشرکتهای خارجی  درباره حوضه کورا و آران  انجام شده،  نفت حوضه کورا را دارای حدود 30 بیلیون نفت و 300تریلیون فوت مکعب گاز تخمین زد ه اند که حوضه مغان قسمتی از حوضه کورا میباشد که قسمت عظیم منابع فسیلی کورا در این قسمت قرار دارد . "

با این حال بسیاری از مردم و فعالین سیاسی و مدنی آزربایجان بر این عقیده اند که دولت از سرمایه گذاری مناسب و عادلانه در مناطق غیر فارس به خصوص آزربایجان سر باز می زند و دلیل آن واهمه از برانگیخته شدن روحیه ی خود کفایی اقتصادی و غرور ملی در ملت آزربایجان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر