۱۳۹۱ تیر ۱۵, پنجشنبه

بی خبری از وضعیت بازداشت شدگان چند روز اخیر در تبریز و سراب

ساوالان پورت : با وضعیت بحرانی که در منطقه به وجود آمده، رژیم ایران نیز فشارها را بر فعالین حرکت های مردمی بخصوص ملت آزربایجان بیش ار پیش نموده و این فشارها و تهدیدها با دستگیری های متعدد قابل مشاهده است.

وحید حبیب چشمه فعال مدنی آزربایجان که یک ماه از آزادی اش از زندان تبریز نمی گذشت باز توسط مزدوران نظام دستگیر و به اداره اطلاعات تحویل داده شده است. این فعال مدنی در دوم اسفند ماه در شهر سهند به همراه سالار طوری دستگیر و پس از سپری نمودن نزدیک به سه ماه در اداره اطلاعات و زندان تبریز با حکم قاضی تبرئه شده و آزاد گشتند. دستگیری مجدد وی آن هم به دلایل نامشخص و نامعلوم و عدم اجازه برای تماس با خانواده و نبودن اطلاعات از وضعیت جسمانی وی نگرانی خانواده این فعال را بیشتر نموده است.

مهندس وحید راستگو همزمان با وحید حبیب چشمه در روز سه شنبه 4/6/91 در منزل پدری دستگیر و کلیه وسایل شخصی وی همچون کامپیوتر، سی دی و کتب نیز توسط ماموران به اداره اطلاعات برده شده است. لازم به ذکر است که این فعال مدنی از روز دستگری تا به حال هیچ تماسی را با خانواده نداشته و این در حالی است که والدین این فعال از بیماری قلبی رنج می برند و ماد ایشان درست یک روز قبل از دستگیری وی از اتاق عمل بیرون آمده است.

فعالان مدنی آزربایجان سهند معالی و علی صمدپور در پی هجوم ماموران امنیتی رژیم ایران به منازلشان، آن هم در ساعت 6 صبح دستگیر و به اداره اطلاعات تبریز منتقل داده شده اند. به گفته خانواده ایشان ماموران که با لهجه تبریزی با هم صحبت می نمودند موجب این شک شده که این ماموران از طرف اداره اطلاعات تبریز به منازل این فعالین هجوم آورده اند ولی با این حال هیچ اطلاع دقیقی از مکان نگهداری ایشان در دست نیست. لازم به ذکر است که علی صمدپور از فعالین ملی و شاعر ملی در ساراب شناخته می شود و متاهل و دارای فرزند است و به شغل تراشکاری مشغول بوده و تنها نان آور خانواده است. همچنین سهند معالی متولد ۱۳۶۵ در سراب از ادامه تحصیل محروم شده است که این محرومیت به دلیل حضور در قیام خرداد و دستگیری وی در آن قیام بوده است.

همچنین در یک اقدام بی شرمانه ماموران امنیتی با هجوم آوردن به منزل پدری فعال مدنی آزربایجان محمد خطیبی در ساعت 6 صبح با تفتیش خانه کلیه وسایل این فعال را با خود برده ولی موفق به دستگری وی نشده اند و از آن روز به بعد ماشین شخصی در نزدیکی خانه ی وی به کمین نشسته که به هنگام آمدن وی، ایشان را دستگیر نمایند.

محمد اسکندرزاده فعال سخت کوش آزربایجان در 31 اردیبهشت 91 در راه بازگشت از کار به منزل دستگیر و بعد از دستگیری وی ماموران وارد منزل شده و وسایل شخصی وی را با خود به اداره اطلاعات برده و با گذشت بیش از 40 روز از بازداشت این فعال همچنان ایشان در اداره اطلاعات زیر شکنجه های مزدوران رژیم ایران قرار دارد و در این مدت تنها 2 بار موفق به تماس با خانواده شده که در آخرین تماس از وجود مشکل در دستگاه شنوایی اش خبر داده که بدون هیچ معالجه و درمانی در اداره روزها را سپری نموده و مورد بازجویی قرار گرفته است.
تبریز سسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر