۱۳۹۱ دی ۱۳, چهارشنبه

هذیان گویی رسانه های راسیستی وابسته به نهادهای امنیتی علیه رسانه های تورکیه بخاطر پوشش خبری مسائل مرتبط با آزربایجان جنوبی

توضیح ساوالان پورت : اخیرا سمیناری تحت عنوان «آزربایجان جنوبی» به همت فدراسیون آزربایجان با سخنرانی عاریف کسکین پژوهشگر و استراتژیست مشهور آزربایجان جنوبی در استکهلم سوئد برگزار شد که شبکه رسمی و دولتی "تی-آر-تی خبر" تورکیه به پوشش خبری آن پرداخت. پوشش این سمینار اتفاق خجسته ای بود که برای اولین بار از کانالهای رسمی تورکیه بوقوع پیوست که می تواند گام بزرگی در جهت شنیده شدن صدای حق فعالین ملی آزربایجانی و نیز پر رنگ شدن واحد سیاسی و اصطلاح آزربایجان جنوبی توسط رسانه های دولتی تورکیه باشد. 

 
بازنگری دکترین سیاسی و امنیتی دولت تورکیه در قبال مساله ایران و احتمال جایگزینی مساله ی آزربایجان جنوبی بجای استراتژی کاهش تنش با همسایگان که از زمان روی کارآمدن حزب عدالت و توسعه توسط آقای احمد داوود اوغلو مطرح شده بود، می تواند فضای مناسبی را برای لابی گری تشکلات آزربایجان جنوبی باز نماید. البته بایستی به این نقطه توجه شود که حرکت ملی آزربایجان جنوبی هرگز بازیچه ی هیچ دولتی (حتی دولت تورکیه و آزربایجان شمالی) نمی شود و صرفا بر اساس منافع آزربایجان جنوبی و تعامل سازنده می تواند حمایت های کشورهای مختلف را با ترسیم پلان های کوتاه مدت و بلند مدت و علم تعامل کسب نماید. همین مساله سبب پریشان گویی (از روی درماندگی) رسانه های امنیتی راسیست فارس شده است. بعنوان مثال توجه شما را به هذیان گویی پایگاه اطلاع رسانی جام نیوز جلب می نمایم :   

"عارف کسکین": هدف حکومت تهران ایجاد اضمحلال فرهنگی در بین ترکهای آذربایجان جنوبی می باشد.۳۰ میلیون ترک آذربایجان در ایران تحت فشار و سرکوب قرار دارند!
جام بین الملل؛ وب سایت تی ار تی (trt) ترکیه در خبری "مضحک" نوشت: «۳۰ میلیون ترک آذربایجان تحت فشار و سرکوب رژیم تهران قرار دارند!»
این وب سایت نوشت: در پانلی(گردهمایی عده ای متخصص) که از سوی فدراسیون آذربایجان در "استکهلم" پایتخت "سوئد" ترتیب یافت، موضوعات و مشکلات ۳۰ میلیون ترک آذربایجان که تحت حاکمیت ایران قرار دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سخنران اول این پانل "ستار سئویگین" رئیس فدراسیون آذربایجان در سوئد بود.
"عارف کسکین" کارشناس مسائل خاورمیانه نیز که از ترکیه در این پانل شرکت کرده بود، در سخنانی اضهار داشت: "هدف حکومت تهران ایجاد اضمحلال فرهنگی در بین ترکهای آذربایجان جنوبی می باشد."
عارف کسکین سخنانش را چنین ادامه داد: "آذربایجان یک جغرافیای تجزیه شده است. شمال آن دولت آذربایجان به پایتختی باکو می باشد. اما بخش اعظمی از آذربایجان در داخل خاکهای ایران امروزی است. در این جغرافیا (آذربایجان جنوبی) حدود ۳۰ میلیون ترک آذربایجان زندگی می کنند".
عارف کسکین که خود نیز از ترکهای آذربایجان جنوبی می باشد، از جامعه بین المللی خواست تا جهت پایان دادن به تبعیضهای اعمالی علیه ترکهای آذربایجان جنوبی وارد عمل شوند.»
سوالات بی جواب
چرا رسانه های دولتی ترکیه در سالهای اخیر اسم مناطق آذری نشین (تبریز، اردبیل، ارومیه و زنجان) را آذربایجان جنوبی نامیده اند؟
چرا ترکیه از پان ترکیسم های فراری که اهداف تجزیه طلبانه دارند حمایت می کند؟
چرا ترکیه که در گذشته (زمان امپراتوری عثمانی) آذری های ساکن ترکیه را به جرم شیعه بودن قتل عام کرده حال دایه مهربان تر از مادر شده است؟
چرا آذری های ساکن ترکیه به جرم شیعه بودن شهروند درجه دو محسوب می شوند؟
همگان می دانند که بسیاری از مقامات و مسئولین عالی رتبه ایران از آذری زبان های غیور می باشند. 3 وزیر و دو معاون رئیس جمهور و در راس آنها مقام معظم رهبری آذری زبان می باشند. اصلا زبان و قومیت در ایران معنایی ندارد. و آنچه در ایران حکومت می کند اسلام است.
اختلاف افکنی از اهداف شوم بیگانگان است. شعار شوم بیگانگان"اختلاف انداز و حکومت کن" آویزه گوش هر ایرانی است. و ایرانی از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.
ترکیه در سالهای اخیر نقش ژاندارم منطقه را بازی می کند، به دنبال تجزیه کردن کشورهای منطقه است. تا خود تنها قدرت بلامنازعه منطقه باشد. دخالت های این کشور در سوریه و عراق هم در این راستا است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر