۱۳۹۱ دی ۲۶, سه‌شنبه

نماینده مجلس :جاده ی اردبیل - سرچم به زیان مردم تمام شد/سخنگوی کمیسیون اصل نود : اکثر مراکز تولید ی اردبیل تعطیل شده است

ساوالان پورت : نماینده مجلس :جاده ی اردبیل - سرچم به زیان مردم تمام شد/سخنگوی کمیسیون اصل نود : اکثر مراکز تولید ی اردبیل تعطیل شده است/ فعالیت۶۰درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر از50 درصد

جاده ی سرچم - اردبیل از جاده های غیر کارشناسانه و غیر اصولی است که سالانه جان بسیاری از مردم را به دلیل غیر استاندارد بودن و سختی ماعف رانندگی در جاده به سوی سانحه و تصادفات مرگ بار سوق می دهدکه بارها خبر تصادف و سانحه های مرگ بار در این جاده را منتشر کرده بودیم.


نماینده ی مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس از افتتاح ناقص و زودهنگام این جاده انتقاد کرده و آن را به زیان مردم خوانده است.

به گزارش ساوالان پورت  به نقل از خبرگزاری مهر مصطفی افضلی فرد ظهر سه شنبه در بیان مشکلات پروژه های عمرانی و صنعتی اردبیل در جمع خبرنگاران اضافه کرد: در صورتی که این جاده از طریق نیر و سراب اجرا می شد با 30 دقیقه افزایش در زمان مسافرت هزینه ساخت جاده را به یک سوم کاهش می داد.

همچنین سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران  با تاکید مجدد مبنی بر تعطیلی بیشتر واحدهای تولیدی این استان ادامه داد: علاوه بر این با بازدید از واحدهای تولیدی مشخص شد که 60 درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیت 50 درصد و یا پایین تر از 50 درصد فعالیت می کنند.

به گفته وی نبود تسهیلات در گردش، عدم پرداخت سهم تولید از یارانه و بویژه در استان اردبیل جرایم و مالیات بر ارزش افزوده مهمترین مشکلات بخش صنعت اردبیل را تشکیل می دهد.

وی با یادآوری فعالیت 950 واحد تولیدی در اردبیل، تصویب تسهیلات در گردش را مهمترین راه حل احیای صنعت اردبیل دانست و ادامه داد: کارخانه های بزرگ توسط دولت حمایت می شود که نمونه آن سبلان پارچه است اما کارخانه های کوچک با مشکلات اقتصادی زودتر آسیب می بینند.

افضلی فرد مشکل اختصاصی استان را مالیات بر ارزش افزوده برشمرد و عنوان کرد: یک واحد تولیدی که 50 میلیون ریال درآمد دارد ملزم به پرداخت 100 میلیون ریال مالیات و 100 میلیون ریال جریمه است که عملا غیر ممکن می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر