۱۳۹۱ دی ۲۲, جمعه

انتقال عزیز پورولی فعال سرشناس آزربایجان به بند کاردرمانی زندان مرکزی تبریز

ساوالان پورت : عزیز پورولی فعال سرشناس حرکت ملی آزربایجان روز پنجشنبه 21 دی ماه 91 پس از سپری کردن یک ماه از دوران محکومیتش در قرنطینه سرانجام به بند هشت کاردرمانی زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

این پدر پیر حرکت پس از ورود به زندان به دلیل اعتراض شدید به بی عدالتی ها و بی حرمتی ها نسبت به فعالین حرکت در زندان از سوی حراست در تاریخ 23 آزر ماه به بند قرنطینه که از امکانات اولیه نیز محروم بود منتقل شده بود .

به دنبال این عمل ناشایست حراست و برخوردهای غیر قانونی برخی از مسئولین و عدم رفتار آنان طبق آیئن نامه زندان ها ، در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس زندان ، به بی حرمتی ها ، تهدید ها و اراده های شخصی در زندان اشاره نموده و گوشزد می کند که قرار نیست بعضی ها گروهی تشکیل داده و در درون زندان اراده شخصی و غیر قانونی خود را برای زندانیان محکوم و دست بسته و محدود تحمیل کنند . همچنین در این نامه خواستار تفکیک جرایم و تامین امنیت جانی زندانیان شده است.

با همه گیر شدن نامه این فعال در دنیای مجازی، حکومت توتالیتر از این موضوع حراسان گشته و اقدام به انتقال این فعال خستگی ناپذیر به بند هشت کاردرمانی می کنند.

لازم به یاد آوری است که این فعال سرشناس آزذربایجانی طی سال های 78 در منزل شخصی ، سال 80 مراسم قلعه بابک در کلیبر، سال 81 در مراسم سالگرد پروفسور ذهتابی در شبستر و سال  82 در مراسم قلعه بابک در کلیبر ، دوم شهریور 90 در مراسم افطاری در تبریز و بالاخره در 20 آزر ماه 91 در تبریز بازداشت و ماه ها در بازداشتگاه های نهاد های امنیتی به سر برده و علیرغم طعم تلخ بازداشت ها ، شکنجه ها و زندان ها هر بار که از در زندان بیرون می آید راسخ تر از قبل راه سخت مبارزه ملی در آزربایجان را طی می کند.

منبع : وبلاگ آزادی عزیز پورولی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر