۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

رئیس سازمان سنجش وجود دانشجویان ستاره دار را تائید و افزایش آن را رد کرد

ساوالان پورت : مسئله ی وجود دانشجوی ستاره دار و محروم از تحصیل سالها از سوی حکومت تکذیب و رد می شد . دانشجویان ستاره دار به دانشجویانی گفته می شود که به دلایل فعالیت های سیاسی و محکومیت از ادامه ی تحصیل محروم می شوند.

ميثاق بين المللي حقوق مدني وسياسي مصوب 16 دسامبر 1966 که از سوی ایران نیز به امضا رسیده است حق تحصیل برای هر فردی را مسلم دانسته است. با این حال بسیاری از دانشجویانی که به فعالیت های سیاسی و معترضانه به سیاسیتهای دولت و حکومت پرداخته اند از ادامه ی تحصیل محروم شده اند.

رئیس سازمان سنجش  در گفتگویی با خبرنگار ایسنا(خبرکزاری دانشجویان ایران) وجود دانشجویان ستاره دار را تائید کرده و افزایش تعداد این دانشجویان را تکذیب نمود. این در حالیست که سالها وجود دانشجوی ستاره دار در جمهوری اسلامی از سوی دولتمردان رد و تکذیب می شد.

بنابر خبر منتشر شده در خروجی خبرگزاری ایسنا دکتر خدایی دانشجویان ستاره دار را مرتبط با شورای عالی انقلاب فرهنگی دانسته و ارتباط این مسئله با دولت را رد نمود. وی همچنین گفت : به عنوان مثال از تعداد 11 هزار پذیرفته شده دوره دکتری 91 حدود 32 تن به عنوان دانشجوی ستاره‌دار معرفی شدند که آنان نیز درخواست تجدیدنظر کرده‌اند بنابراین روند تعداد دانشجویان ستاره‌دار افزایشی نداشته است. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر