۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

آخرین اخبار محبوسین آزربایجانی


ساوالان پورت : هفته های اخیر رژیم نژاد پرست ایران بیشترین فشار را بر ملیت های غیر فارس در ایران وارد کرده . حداقل چهار اعدام در اهواز و احضار و زندانی کردن دهها مبارز آزربایجانی در استان های مختلف آزربایجان شاهد این مدعا است .

فشار و شکنجه محبوسین افزایش پیدا کرده است . گزارش می شود داوود عضیم زاده از فعالین ملی آزربایجان در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز تحت شکنجه با اعمال شاقه می باشد.


به گزارش گزارشگران اؤیرنجی سسی، در اثر شکنجه مزدوران اطلاعاتی دندانهای این فعال ملی شکسته است و هر روز تحت شدیترین شکنجه قرار می گیرد با این حال وی با  جسارت ستودنی همچنان راست قامت تمامی شکنجه های فیزیکی و روحی را تحمل می کند.داود عظیم زاده که ۲۴دی۹۱ توسط نیروهای امنیتی ایران درمنزل شخصی خود بازداشت گردیده و روز پنجشنبه ۲۸ دیماه از اداره اطلاعت مراغه به اطلاعات تبریز منتقل شده است.

همچنین گزارش شده است آقای حسن ارک فعال سرشناس حرکت ملی آزربایجان که در جریانات اعتراض به خشک شدن دریاچه اورمیه به همراه تعدادی از فعالین دیگربه ناحق  محکوم به حبس شده اند، مبتلا به دیسک کمر، عارضه قلبی، و آسم می باشند. و در طی روزهای اخیر دیسک کمر ایشان عود نموده و با توجه به محیط نامساعد زندان نیاز به مراقبتهای ویژه پزشکی درخارج از زندان میباشد.به گزارش گزارشگران اؤیرنجی سسی از زندان تبریز ، با این حال مسئولین زندان تا به حال اقدام به اعزام ایشان به بیمارشتان ننموده اند و تلاشهای خانواده ایشان نیز در این راستا تاثیری نداشته است.

تنها خبرامیدوار کننده مربوط به جاوید نظمی فعال مدنی آزربایجان می باشد. وی روز دوشنبه بیست و سوم بهمن ماه از زندان تبریز به طور موقت و با قید ضمانت آزاد گردیده است . 

منبع : آزربایجان ایشچیلری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر