۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

عضو حزب آذربایجان نوین و نماینده مجلس ملی : هم قره باغ و هم آذربایجان جنوبی را برمی گردانیم


ساوالان پورت : نایب رییس دوم عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی منصور حقیقت پور طی نامه ای از معاون دبیر اجرایی حزب آذربایجان نوین(YAP) و نماینده مجلس در پارلمان کشور آذربایجان، سیاوش نوروز اوف را برای مذاکره و مباحثه در خصوص مسائلی دعوت نموده است. در پی این دعوت نایب رییس دوم عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران از همتای آذربایجانی خود؛ سیاوش نوروز اوف طی مصاحبه ای با خبرگزاری مساوات  به دعوت منصور حقیقت پور جواب داده و در این خصوص نظرات خود را بیان داشته است.


سیاوش نوروز اوف در پاسخ به سوال خبرنگار مساوات مبنی بر اینکه نظرتان در مورد پیشنهاد مذاکره منصور حقیقت پور و اینکه آیا شما می توانید با وی وارد مذاکره شوید گفته است ؛ من می توانم در خصوص موضوعاتی که وی برای مذاکره با من درخواست نموده با وی به مذاکره بنشینم اما او کیست که من با مذاکره کنم!!؟ وقتی به سوالات و موضوعات مذاکره ی وی دقت کنیم به افکار و خصلت های وی پی می بریم.

سیاوش نوروز اوف نماینده ی پارلمان کشور جمهوری آذربایجان و معاون دبیر اجرایی حزب آذربایجان نوین با اشاره به فعالیت های خود در خصوص مسائل مرتبط با ایران همچون دخالت های آن کشور در امور داخلی آذربایجان و مسائل مربوط به آذربایجان جنوبی و قره باغ و مطرح نمودن این مسائل در پارلمان کشور گفت ؛ طبیعی است که این فعالیت ها از دید مقامات ایرانی به دور نمانده و دلیل دعوت این مقام ایرانی به همین خاطرمی تواند باشد.

وی در مصاحبه اش با خبرنگار مساوات به مقایسه ی دو کشور از لحاظ فرهنگی پرداخته و در خصوص مقایسه ی احترام به دین در دو کشور به سالهای حاکمیت و استبداد شوروی اشاره نمود و گفت : مردم آذربایجان در سالهای حکومت رژیم شوروی با تمام محدودیت هایی که اعمال می شد توانستند دین و مذهب خود را زنده نگه دارند و در آن سالها نیز با  فشارهایی که از سوی حکومت کمونیستی شوروی اعمال می شد به مراسم مذهبی و دینی خود می پرداختند.

وی همچنین به روابط ایران و ارمنستان و کمکهای تسلیحاتی و انرژی ایران به ارمنستان اشاره کرد و از موضع ریاکارانه و غیر مثبت این کشور به اصطلاح اسلامی به شدت انتقاد نمود. 
نوروزاوف در بخش دیگری از سخنانش به حمله ی ارمنی ها به بخش های جبراییل قوبادلی زنگیلان و فضولی اشاره کرد و گفت : من به خوبی ه یاد دارم زمانی که ارمنستان به این مناطق حمله می کرد خانه ها و آبادی های مردم آذربایجان را نه ارمنی ها بلکه ایرانی ها آمدند و غارت و کرده و ویرانی به جای گذاشتند.

در آخر خبرنگار مساوات به هموطنان آذربایجان جنوبی اشاره و از معاون دبیر اجرایی حزب آذربایجان نوین سوالی مبنی بر اینکه چرا باکو در خصوص هموطنانی که در جنوب زندگی می کنند و رساندن صدایشان به دنیا اقدامی انجام نمی دهد که نماینده ی پارلمان آذربایجان در پاسخ به این سوال گفت : اقداماتی در این خصوص برداشته شده است و برنامه هایی در این مورد مطرح می شود. وی در پی سخنانش اشاره ای به تاریخ پرافتخار آذربایجان نموده و از حکمرانی سلسله های ترک بر منطقه ی ایران یادراوری کرد و گفت ما هم قره باغ را بر می گردانیم و هم آذربایجان جنوبی را!.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر