۱۳۹۱ بهمن ۱۹, پنجشنبه

میثم عبادی اولین کشته شده اعتراضات سبز ، به جرم ترک بودن تاکنون بایکوت شده است

6ساوالان پورت : میثم عبادی نوجوان ۱۶٫۵ساله  ترک ، ساکن شهرک کیانشهر در انتهای بلوار بعثت تهران در روز ۲۴ خرداد ، دو روز پس از انتخابات جنجالی ایران و همزمان با تجمع(جشن) هواداران محمود احمدی نژاد در میدان ولیعصر تهران در نزدیکی پارک وی تیر خورد و کشته شد .
به گزارش اؤیرنجی سسی،وی که شاگرد یک کارگاه خیاطی وخانواده وی از طبقه فقیر جامعه بوده و هیچ کدام از اعضای خانواده اش تفکر سیاسی نداشته اند .
ساعت ۲۲٫۳۰ ، ۲۴ خرداد تلفن خانه این نوجوان به صدا در می آید و خبر می دهند که وی در اثر اصابت گلوله مجروح گردیده و در بیمارستانی درچهارراه قلهک بستری است. او در همان بیمارستان تمام کرد.
به گزارش اؤیرنجی سسی پدر وی در مصاحبه با خبرنگار سابق پارلمانی و وبلاگ نویس خارج نشین ” مسیح علی نژاد ” می گوید:” بچه من جز اولین کشته شده‌هاست. در روزی که کشته شد، فقط ۱۶ سال و سه ماه داشت. گلوله به شکمش خورده بود. گلوله را از شکمش در آورده بودند.  بیرون نرفته بود گلوله، پوکه گلوله را هم در همان جایی که تیر خورده بود پیدا کردند. من رفتم توی محلی که میثم تیر خورده بود  پرس‌وجو کردم، مردم به من گفتند که بسیجی و یگان ویژه به مردم تیراندازی می‌کردند.”
 حمید رسایی یکی از نمایندگان حامی محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در مجلس ایران گفته است که میثم عبادی بسیجی حامی دولت بود که شهید شده است، اما پدر میثم عبادی روایت دیگری دارد.
میثم عبادیاصغر عبادی پدر وی درباره بسیجی بودن فرزند خود می گوید: پسر من  بسیجی نبود. کارگر خیاط خانه بود.  قاتل بچه مرا گرفته بودند ولی به من قاتل را نشان ندادند گفتند روز دادگاه قاتل را می‌بینی. ما چشم‌مان را دوخته‌ایم به خدا که یک روزی برسد که اقلاً بتوانیم حق بچه‌مان را بگیریم.
این روایت کشته شدن نوجوان ۱۶ ساله میثم عبادی بود .
چیزی که باعث تعجب همگان گردیده با گذشت نزدیک ۴ سال از این حادثه مدعیان جنبش سبز در قبال کشته شدن وی و رسانه ای کردن کشته شدن میثم خوداری کرده و می کنند .
میثم که ترک زبان بوده و تنها به دلیل هیجانات جوانی در اعتراضات جنبش سبز شرکت کرده بود ، به جرم ترک بودن مورد بی مهری عالی جنابان و رسانه های سبز قرار گرفته است .
وی به اتهام ترک بودن محکوم به فراموشی است .
ولی هم اکنون خواهر او نوزادی به دنیا آورده که اهالی این خانه نامش را گذاشته‌اند میثم.
7

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر