۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه

انتقال حسن ارک به پزشکی قانونی جهت تایید اجرای حکم شلاق


حسن ارک جهت تایید اجرای حکم شلاق از زندان مرکزی تبریز به پزشکی قانونی انتقال یافت .حسن ارک فعال ملی – مدنی آذربایجانی که پیشتر به دلیل مصاحبه با رسانه های برون مرزی مخالف رژیم به ۵۰ ضربه حکم شلاق تعزیری محکوم شده بود روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۱ جهت تایید اجرای حکم شلاق از زندان مرکزی تبریز به پزشکی قانونی انتقال یافت .


وی در مصاحبه های خود ضمن افشای برخی مفاسد اقتصادی رژیم از حقوق مدنی ملت آذربایجان نیز دفاع کرده بود. نگرانی مدافعان حقوق بشر و فعالین سیاسی از اجرای این حکم به علت کهولت سن وی و وضعیت جسمانی نامناسب این فعال مدنی به دلیل بیماری حاد آسم و دیسک مزمن کمر  است. پیشتر مسئولین زندان بارها با معاینات ضروری پزشکی وی به جهت بیماری های مذکور در خارج از زندان مخالفت نموده بودند.
حسن ارک بارها به دلیل فعالیت های مدنی برای احقاق حقوق ملی آذربایجان جنوبی بازداشت شده است. وی آخرین بار دوم شهریور ماه سال نود پس از بازداشت در جلسه هم اندیشی برای نجات ذریاچه اورمیه به همراه ۲۸ تن دیگر به یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم گردید. وی اکنون در زندان مرکزی تبریز در حال سپری کردن دوران محکومیت خود می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر