۱۳۹۲ تیر ۴, سه‌شنبه

حوادث طبیعی 310 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است



مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بروز و وقوع حوادث طبیعی ناگوار همچون سیل، تگرگ و خشکسالی بیش از 310 میلیارد تومان به استان اردبیل خسارت وارد کرده است.  علی اسلامی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اردبیل که در محل فرمانداری مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: وارد شدن این میزان خسارت ضرورت دقت و هوشیاری در کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌ها را برای ما گوشزد می‌کند که در این زمینه ضرورت دارد با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندهیم حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی برخی نگرانی‌ها و وارد آمدن خسارت سنگین را زمینه‌ساز شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در این مدت بیشترین خسارت متوجه مشگین‌شهر بوده است که بر اثر سیل چند روز گذشته در این شهرستان میلیاردها تومان خسارت به باغات، مزارع و اماکن روستایی وارد شده که در این زمینه ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه به ویژه توجه به بهسازی و بازسازی واحدهای روستایی در اولویت قرار گیرد.
اسلامی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار شده است برای بازسازی 500 واحد مسکونی روستایی که از زلزله خسارت دیده‌اند به همت بنیاد مسکن وام‌های کم بهره و بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: این وام‌ها به صورت 12.5 میلیون تومان با اقساط بلند مدت و حدود دو میلیون تومان نیز به شکل بلاعوض در مرحله نازک‌کاری به متقاضیان پرداخت می‌شود تا میزان خسارت و ضرر و زیان روستاییان به حداقل برسد.
وی بیان کرد: امسال بازسازی و بهسازی هشت هزار واحد مسکن روستایی در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود تا پایان برنامه پنجم توسعه همه واحدهای مسکونی کم دوام روستایی به مرحله مقاوم‌سازی برسند.
فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه گفت: ‌در جریان سیل اخیر در مشگین‌شهر بالغ بر 50 میلیارد ریال خسارت به روستاییان، صاحبان باغات و کشتزارها وارد شده است.
سید حمید عباداللهی افزود: بانک کشاورزی بانک عامل در بازسازی واحدهای خسارت دیده انتخاب شده که امیدواریم شعبات آن با پرداخت تسهیلات با کمترین مانع بتوانند به روستاییان و آسیب‌دیدگان از سیل اخیر خدمت‌رسانی انجام دهند.
وی تصریح کرد: ‌با پیش‌بینی‌های انجام شه تلاش بر این است تا وام‌های بهسازی واحدهای مسکونی و همچنین دو میلیون تومان بلاعوض به روستاییان پرداخت شود که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات اساسی و ماندگار صورت گرفته و بخشی از خسارت وارده جبران شود.
عباداللهی در ادامه خاطر نشان کرد: اسکان موقت سیل‌زدگان در مناطق حادثه‌دیده انجام شده و خدمت‌رسانی به آنها در بخش‌های مختلف در حال انجام است که انتظار می‌رود این حرکت به شکل مطلوب و مناسب اجرایی شود.
فرماندار مشگین‌شهر اضافه کرد: وقوع سیلاب در روزهای اخیر 30 تا 80 درصد به روستاهای این منطقه خسارت وارد کرده و سبب تخریب اماکن عمومی،‌ بخشی از راه‌های ارتباط روستایی، باغات و اراضی کشاورزی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر