۱۳۹۲ تیر ۴, سه‌شنبه

نابسامانی مناطق زلزله زده قره داغ همچنان ادامه دارد



مردم مناطق زلزله زده قره داغ پس از سپری شدن یک سال از زلزله اسفبار، هنوز از نابسامانی های گوناگونی رنج می برند. الهوردی دهقان نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضع نامناسب مناطق آسیب دیده قره داغ گفت:"اختصاص وام  به زلزله زدگان ارسباران برای بازسازی مناطق زلزله زده با توجه به افزایش بهای مصالح ساختمانی، کفاف ساخت و ساز را نمی دهد و امکانات اختصاص یافته است، پاسخگوی نیازهای مردم نیست."
همچنین بنا به گفته این نماینده، در بخش تامین زیرساختهای آبرسانی، گازرسانی و اجرای طرح های هادی روستایی نیز فعالیتهای مطلوبی صورت نگرفته است، حتی در بیش از 95درصد از ساختمانهای ساخته شده در مناطق زلزله زده، صرفا شاهد اسکلت بندی و ساخت دیواره های خانه هستیم که بعبارتی فقط بعنوان جان پناه مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال از مجموع 91 روستای شهرستان ورزقان، در قریب به 15 روستا، هیچ گونه اقدامی جهت بازسازی صورت نگرفته و روستاییان اکثرا در خانه های مخروبه و ترک خورده ساکن هستند.
گفتنی است از زلزله ای که در عصر روز یکشنبه 21 مرداد 1391  به قدرت 2/6 ریشتر شهرهای آذربایجان(تبریز ، اهر، اردبیل ، اورمیه ، زنجان ، ورزقان ، میاندواب و ...) را لرزاند و منجر به کشته شدن صدها نفر و مجروح شدن هزاران نفر از  مردم آذربایحان جنوبی شد، نزدیک به یک سال گذشت اما با توجه به وعده و وعیدهای داده شده دولت به مردم تاکنون از طرف رژیم ایران هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است.
این در حالی است که احمدي نژاد هشتم ارديبهشت ماه سال جاری در جریان سفرهای استانی خود از اعلام پايان بازسازي روستاهاي زلزله زده استان در اين سفر خبر داده و گفته بود: در جريان اين سفر از برخي مناطق زلزله زده در اين استان بازديد به عمل خواهيم آورد و ان شاءالله پايان بازسازي روستاهاي زلزله زده در اين استان اعلام خواهد شد. این وعده نیز همچون سایر وعده های داده شده به مردم این منطقه هنوز رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر