۱۳۹۲ تیر ۴, سه‌شنبه

آغاز برداشت گندم در دشت مغان



برداشت گندم در دشت مغان آغاز شده و خرید گندم تاکنون بیش از۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است. "عباس کریمی"، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از خرید بیش از ۴۵ هزار تن گندم از کشاورزان خبر داد وافزود: برداشت گندم در دشت مغان آغاز شده و خرید گندم تاکنون بیش از۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های مطرح در سطح کشور در خصوص تولید گندم است، اضافه کرد: دشت مغان به دلیل داشتن زمین‌های حاصلخیز و دارای استعداد ویژه در صدر قرار داشته و درصد بالای گندم تولیدی استان در این منطقه کشت می‌شود.
او با اشاره به اقدامات شرکت غله برای خرید تضمینی گندم کشاورزان دشت مغان و اردبیل، افزود: ۴۱ مرکز خرید در سطح استان برای خرید گندم در نظر گرفته شده است.
کریمی گفت: خرید تضمینی گندم کشاورزان منطقه از روز ۱۶ خردادماه آغاز شده و تا پایان فصل برداشت گندم در دشت اردبیل فعالیت خواهد داشت.
وی در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص افزایش کیفیت پخت نان در استان اشاره کرد و گفت: به نانوایانی که نان مرغوب و باکیفیت پخت کنند سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شده که افزایش سهمیه آرد یکی از این اقدامات است.
او همچنین اینترنتی شدن فروش آرد را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات شرکت غله در جهت ایجاد تسهیل درفعالیت‌های نانوایان ذکر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر