۱۳۹۲ خرداد ۲۲, چهارشنبه

اورمو آزربایجان سسی، سنگ بسته و سگ رها شده! – دیدگاه گروه خبری تبریز سسی

ستاد انتخاباتی اورمو آزربایجان سسی در اورمیه در طی حمله ماموران امنیتی پلمپ شده است. جمهوری اسلامی بار دیگر ثابت کرد که با قانون اساسی و ارزشهای اولیه خود نیز در ستیز است. در حالی که شوراهای شهر و روستا بایستی تجلی روح بومی و محلی مردم باشد متاسفانه بستن ستاد انتخاباتی اورمو آزربایجان سسی نشان می دهد که رژیم از اراده مردم در هراس است.

با آنکه در کل تنور انتخابات بسیار سرد و کم رونق است و کسی توجه ی به انتخابات ریاست جمهوری نمی کند، با این حال ستاد انتخاباتی اورمو آزربایجان سسی که ائتلافی از نیروهای ملی مدنی آزربایجان برای شورای شهر اورمیه بود اقبال نسبتاً خوبی در میان مردم داشت و سعی می کرد با استفاده از حداقل فضای انتخاباتی مشکلات مردم آزربایجان را مطرح کند. ولی دیدیم که شوونیسم حتی تحمل شنیدن نام آزربایجان را نیز ندارد.
البته که مساله بسته شدن اورمو آزربایجان سسی به همین جا ختم نمی شود. اگر این ائتلاف در تبریز و یا اردبیل بود و بسته می شد شاید می شد به سطور فوق اکتفا کرد. ولی مادامی که این مساله در غرب آزربایجان و خصوصاً شهر اورمیه پیش آمده است متاسفانه باید گفت این سکه روی دیگری نیز دارد که بسیار خطرناکتر از رویی است که دیده می شود.
موضوع بغرنج این است که کاندیداهای کردی که توسط گروههای تروریستی حمایت می شوند به صورت بسیار حساب شده و بدون هیچ مانعی فعالیتهای خود را پیش می برند. این کاندیداها که طی قراردادهای نانوشته (بلکه هم نوشته!) از سوی تهران، اربیل و گروههای تروریستی ساپورت می شوند بدون اینکه زیاد سر و صدا کنند بسیار برنامه ریزی شده و حرفه ای عمل می کنند، چنانکه که آدمی بی اختیار یاد سازماندهی های دقیق و بی کم و کسر سرویسهای اطلاعاتی استخباراتی می افتد!
آیا این اتفاقی که در شهر اورمیه نزدیک به دویست کاندید شورای شهر ترک وجود دارد ولی فقط هفت کاندید کرد در انتخابات حضور دارند!؟ و یا وقتی ائتلاف اورمو آزربایجان سسی براحتی پلمپ می شود چرا کسی سراغ منابع ساپورت کننده کاندیداهای کرد نمی رود؟ و بلکه بلعکس نه تنها بر حضور چشمگیر و رو به گسترش گروههای تروریستی در منطقه چشم پوشیده می شود، به این گروهها اجازه داده می شود براحتی در روستاها تردد کنند، مایحتاجشان را تامین کنند و در روستاها میتینگهای تبلیغاتی راه بیندازند!
کسی سعی نکند ملت آزربایجان را قانع کند که تمامی اینها شانسی و اتفاقی رخ می دهد!
دیگر بر همگان روشن است که نقشه ایجاد نوار بدون ترک در غرب آزربایجان در حال اجراست. ولی شاید امروز رژیم به راحتی بتواند اورمو آزربایجان سسی را پلمپ کند ولی نه رژیم و نه کسانی که به خاک آزربایجان چشم دوخته اند مطئن باشند فرزندان این ملت با چشمهای باز مراقب حرکتهای آنان هستند و به موقع تدابیر لازمه را به اجرا خواهند گذارد…
     ۲۲ خرداد ۱۳۹۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر