۱۳۹۲ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

بیانیه اعتراضی جمعی از فعالین ملی-مدنی اورمیه در خصوص یورش ماموران امنیتی به ستاد انتخاباتی اورمو آذربایجان سسی

در چند روز باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ستاد تشکل اورمو آذربایجان سسی که توسط فعالین ملی – مدنی اورمیه جهت حمایت از برخی نامزدهای شورای اسلامی شهر اورمیه سازماندهی شده بود با یورش ماموران امنیتی و اطلاعاتی روبرو گردیده و فعالیت این ستاد متوقف گردید.

تشکل اورمو آذربایجان سسی که نهادی کاملا مردمی و غیر وابسته به جریان های سیاسی تهران و دولت جمهوری اسلامی بود با استتفاده از اندک فرصت های موجود در قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران توسط فعالین ملی – مدنی هویت گرای اورمیه پایه ریزی شده بود و با برنامه های دمکراتیک حول دفاع از هویت ملی، محیط زیست و زبان مادری از برخی نامزدهای شورا ی اسلامی اورمیه حمایت می کرد
و با زحمات صادقانه جنبش دانشجویی آذربایجان توانسته بود موجی وسیع درشهر اورمیه راه اندازد که آشکارا قدرت حرکت ملی آذربایجان را تثبیت می نمود.
این روند موجب نگرانی محافل قدرت و امنیتی شده و با کمال تاسف علیرغم تبلیغات  رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در خصوص آزادی های اجتماعی و سیاسی از فعالیت ستاد اورمو آذربایجان سسی جلوگیری شد.
حرکت ملی آذربایجان و فعالین ملی آذربایجان بارها بارها تاکید داشته و دارند که جمهوری اسلامی ایران ظرفیت تحمل فعالیت های سیاسی و اجتماعی خصوصا در مورد حقوق ملی را ندارد، برخورد قهر آمیز و توقف فعالیت اورمو آذربایجان سسی این موضوع را اثبات رساند. جلوگیری از ادامه فعالیت تشکل اورمو آذربایجان سسی از منظر دیگر حمایت رسمی مافیای قدرت از مافیای حامی گروه های تروریستی کرد را در اذهان ملت ترک آذربایجان تداعی می کند و پیش زمینه پروژه تغییر ترکیب جمعیتی غرب آذربایجان می باشد.
ما فعالین ملی – مدنی حرکت ملی آذربایجان ضمن اعتراض شدید به یورش ماموران امنیتی به ستاد انتخاباتی اورمو آذربایجان سسی به مافیای قدرت هشدار می دهیم که بستن حداقل منفذ ها نتیجه ای جز قهر و دوری مردم را در پی نخواهد داشت و اگر مافیای قدرت تلاش دارد با این شیوه فرصت را برای مافیای حامی گروه های تروریستی فراهم سازد بهتر است بدانند که اگر اورمو آذربایجان سسی نیز بسته شود ملت ترک آذربایجان در غرب آذربایجان همواره هوشیارانه و با هر شیوه ای آماده دفاع از هویت ملی و ارضی خود خواهد بود.
جمعی از فعالین ملی – مدنی شهر اورمیه
بیست و یکم خرداد ماه هزارو سیصد و نود و دو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر