۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

مخترع آزربایجانی از شهر شوط مخترع برتر جهان شد



به گزارش ساوالان پورت سجاد یعقوبی جوان آزربایجانی نشان طلای مسابقات جهانی مخترعان امریکا را کسب کرد . مخترع جوان شهرستان شوط مدال طلای مسابقات جهانی مخترعان آمریکا را از ان خود کرد .  سجاد یعقوبی دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه استانبول موفق شد با طراحی و ارائه دستگاه ردیابی توموردرمغز به روش جدید(( باماتریکس )) در میان مخترعان بخش پزشکی این مسابقات مقام نخست را کسب کند .

این مخترع دربخش پزشکی مسابقات جهانی مخترعان آمریکا شرکت و عنوان برترین مخترع خلاق جهان را کسب کرد . - مسابقات جهانی اختراعات آمریکا 19 ژوئن 2013 باحضور 21 کشورجهان و بیش از 2هزار مخترع درآمریکا برگزار شد. وی دارنده چندین ثبت اختراع ملی و بین المللی و نفر اول مسابقات اختراعات جهان و نفر دوم مسابقات رباتیک جهانی موفق به کسب جایزه بهترین اختراع در زمینه مهندسی پزشکی در کشور ترکیه شد .
روزنامه زمان که یکی از معروفترین روزنامه های کشور ترکیه می باشد در معرفی این چهره آزربایجانی از او به عنوان برترین مخترع زیر بیست سال در سال 2012 میلادی نام برد. وی دارنده چندین مفام جهانی در المپیادهای علمی و دارنده ودیپلم افتخار از سوی وزارت علوم چندین کشور جهان و نفر اول مسابقات اختراعات ایران در دو سال پیاپی در زمینه پزشکی می باشد. و این هم استقبال شایسته مردم نجیب و شریف منطقه شهرستان شوط از اسطوره نبوغ آزربایجان سجاد یعقوبی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر