۱۳۹۲ تیر ۳۱, دوشنبه

نماینده مردم اورمیه: رودخانه ارس هرگز به دریاچه ارومیه نمی‌رسد



نادر قاضی پور در گفتگوبا خبرگزاری مهر، با بیان این مطلب اظهار کرد: دریاچه اورمیه در معرض خشکی قرار دارد و اگر بی ‌توجهی نسبت به وضعیت دریاچه اورمیه ادامه پیدا کند وضعیت بحرانی تر می شود. نماینده مردم اورمیه در مجلس با انتقاد از بی ‌توجهی مسئولان به دریاچه اورمیه ، تصریح کرد: متاسفانه کسی به فکر نجات دریاچه اورمیه نیست و با توجه به اینکه بودجه ای نیز برای احیای این دریاچه اختصاص پیدا نمی کند، تلاش‌ها برای رسیدگی به وضعیت نامطلوب دریاچه اورمیه بی‌ اثر است.

ویافزود: متاسفانه وزارت نیرو به تعهدات خود در قبال دریاچه اورمیه عمل نکرده است و ما باید منتظر خشک شدن این دریاچه باشیم. این ظلمی که نسبت به دریاچه اورمیه رخ داده، فراموش نشدنی است.
نماینده مردم اورمیه در مجلس با بیان اینکه استانداری آذربایجان به دریاچه اورمیه خیانت می کند، تصریح کرد: مهمترین علت پروژه انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه اورمیه ، برون رفت از بحران خشکی این دریاچه است، اما متاسفانه مثل اینکه استانداری تصمیمی برای کمک به دریاچه ندارد و فقط می خواهد در پوشش این پروژه از دولت اعتبار بگیرد.
وی با بیان اینکه آب رودخانه ارس هیچ وقت به دریاچه ارومیه نمی رسد، گفت: انتقال آب ارس به دریاچه اورمیه فقط پوششی برای گرفتن اعتبار است و در اصل این آب به شهرستانهای شبستر و صوفیان می رسد.
قاضی پور یادآور شد: از مدتی قبل قرار بوده که آب رودخانه ارس را با اعتباری بالغ بر25 میلیارد ریال به دریاچه اورمیه بیاورند اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر