۱۳۹۲ شهریور ۳, یکشنبه

تولید بیش از پنج میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در خیاو



مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در این شهرستان سالانه بیش از پنج میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا تولید و روانه‌ی بازار مصرف در دیگر استان‌های کشور می‌شود.  «میرآرمان واعظی» مدیرکل شیلات استان اردبیل در آیین معارفه‌ی نخستین رییس اداره‌ی شیلات خیاو گفت: مشگین‌شهر با حدود ۱۴۰مزرعه و استخر تولید ماهیان گرمابی و سردابی و تولید بیش از 1250 تن انواع ماهی رتبه‌ی نخست استان را دارد.
وی اظهار امیدواری کرد که تا چهار سال آینده ظرفیت تولید ماهیان سردابی در این شهرستان به 6000 تن افزایش یابد.
مدیرکل شیلات استان اردبیل یادآور شد: مجوز ایجاد اداره‌ی شیلات در شهرستان‌های پارس‌آباد و خلخال نیز صادر شده و به‌زودی این ادارات در این دو شهرستان دایر می‌شود.
به گزارش ایسنا، «سیدحمید عبادالهی» فرماندار شهرستان خیاو نیز گفت: طرح مطالعه‌ی آبزی‌پروری در این شهرستان به پایان رسیده و باید از همه‌ی ظرفیت شهرستان در زمینه‌ی آبزی‌پروری استفاده شود.
وی با تاکید بر فرهنگسازی در خصوص مصرف گوشت سفید و ماهی از اختصاص یک میلیارد ریال برای توسعه‌ی زیرساخت‌های شیلات خبر داد.
براساس این گزارش، اداره‌ی شیلات شهرستان خیاو با معارفه نخستین رییس آن آغاز به‌کار کرد. در این آیین «سیدرضا بنی‌فاطمه» به عنوان نخستین رییس اداره‌ی شیلات شهرستان خیاو معرفی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر