۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

گزارش آرازنیوز از تجمع اعتراضی فعالین ملی آزربایجانی در مقابل مقرسازمان ملل- ویدئو



جمعی ازفعالین  ملی آزربایجانی ساکن  واشنگتن  و ایالت ورجینا آمریکا  با حضور در مقر سازمان ملل  همزمان با سخنرانی روحانی نسبت به سیاستهای تبعیض آمیز جمهوری اسلامی ایران بر علیه آزربایجانیان اعتراض کردند. تجمع اعتراضی همزمان با سخنرانی ریس جمهوری اسلامی ایران شروع شد فعالین با سر دادن شعارهای ملی از جمله آموزش به زبان مادری درمدارس، آزادی زندانیان سیاسی و مدنی آزربایجان، پایان دادن به سیاستهای تبعیض آمیز بر علیه ترکان ، آزربایجان جنوبی ایران نیست و… نمودند.
به گزارش گزارشگر آرازنیوز، همزمان با تجمع اعتراضی فعالین ملی آزربایجان  جمعی از گروههای اپوزسیون  ایران، سلطنت طلبها و مجاهدین خلق نیز نیز بر علیه سیاستهای حکومت ایران تجمع اعتراضی برپا کرده بودند. زمانیکه فعالان ملی ضروع به شعار دادند گروههای اپوزسیون ایران علی الخصوص سلطنت طلبها با هجوم به طرف  فعالن ملی  و  با توهینهای رکیک  قصد برهم زدن تجمع اعتراضی فعالان آزربایحان را داشتند که با مقاومت فعالان و دخالت پلیس سلطنت طلبها را از محل دور کردند
سلطنت طلبها با شنیدن شعار “آزربایجان جنوبی ایران نیست ” و “ترکها خواستاربحصیل به زبان مادر ی در مدارس هستند” دیوانه وار به طرف فعالین ملی حمله ور شدند سعه صدر و شعار با روحیه و تبسم فعالین ملی  در مقابل  اعتراضات ایرانیان حاضر طور شد که  یک خانم سلطنت طلب از شدت عصبانیت دچار تشنج شد و یک مرد حدود چهل ساله با مشت  به سر خود می زد و می گفت: “آزربایجان از دست رفت خداااا ”  که سریعا آنها را از محل خارج کردند.
با اینکه فعالین ملی از نظر تعداد کم بودند اما اکثر خبرگزاریها با عکس برداری و فیلم برداری با اشتیاق از نیت و هدف اعتراض کنندگان سوال می کردند و در این اثنا عده ای از اپوزسیون  آزربایجانی الصل نیز به فعالین ابراز علاقه می کردند خبرنگار  آسوشیتد پرس، خبرگزاری از کلمبیا ،خبرگزاری آناطولی و…   همچنین شبکه تلویزیونی آلادینو منهتن نیویورک با مصاحبه با بابک چلبیانلی از وی در باره علت و خواسته فعالان ملی آزربایجان  از برپایی تجمع اعتراضی  جداگانه از ایرانیان سوال کرد. چلبیانلی  زمانیکه به جمعیت بیش از سی میلیونی تورکها در ایران  محروم از تحصیل به زبان مادری اشاره کرد خبرنگار چند بار تکرار کرد درست شنیدم ۳۰ میلیون ؟؟ بعد از این چند خبرنگار هم با نزدیک شدن به  تجمع خواستار ارتباط بیشتر فعالان  ملی آزربایجان با آنها جهت اطلاع از وضعیت آزربایجانیها در ایران شدند.
صحنه های از تقابل فعالین ملی با سلطنت طلبان عصبانی













هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر