۱۳۹۲ شهریور ۲۴, یکشنبه

نماینده ی قوشاچای: دریاچه ی اورمیه به معنای واقعی کلمه مرده است



مهدی عیسی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در اورمیه اظهار داشت: این دریاچه به معنای واقعی کلمه مرده و رمقی برای آن باقی نمانده است. وی افزود: در طول 20 سال گذشته که روند بحرانی شدن دریاچه آغاز شده است، احیای این دریاچه با راه‌های علمی و در صورت جدیت مسئولان امکان‌پذیر بود به طوری که با این مردم متعهد، پرشور و تلاش‌گر این دریاچه احیا می‌شد.
نماینده مردم قوشاچای ، تیکان تپه و سایین قالا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که از هدررفت آب باید جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان سردشت یک نیروگاه آبی می‌سازند که این نیروگاه زائد بر مصرف بوده و فقط منجر به اتلاف آب می‌شود، پس جلوی این قبیل کارها باید گرفته شود.
عیسی‌زاده بر لزوم توسعه آبیاری قطره‌ای تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از اتلاف آب و حفظ دریاچه اورمیه استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای آبیاری مزارع است.
وی پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان در راستای اجرای پروژه‌های آبیاری قطره‌ای را خواستار شد و اظهار داشت: دولت به کشاورزان کمک بلاعوض یا مبالغی به عنوان یارانه بپردازد چراکه آن‌ها با وجود وقوف بر اهمیت موضوع، توان مالی برای عملیاتی کردن آن ندارند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر