۱۳۹۲ مهر ۱۶, سه‌شنبه

سالار طوری فعال ملی مدنی آزربایجان همچنان در اداره اطلاعات شکنجه مى شود

سالار ( میکائیل ) طوری فعال ملی – مدنی آزربایجان ساکن شهر تبریز زیر شدیدترین شکنجه های روحی و جسمی در اداره اطلاعات تبریزقرار دارد .

این فعال ملی – مدنی روز ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ از طرف نیروهای امنیتی تبریز و بازداشت شده است .
سالار طوری از جمله فعالینی است که بارها از طرف حاکمیت بازداشت و شکنجه گردیده است .

براساس گزارشات قبلی منتشره دو روز پس از بازداشت این فعال آذربایجانی ماموران امنیتی با تماس تلفنی با پدر سالار طوری وی را تهدید و مورد بازجویی قرار داده اند.

به گزارش ساوالان پورت به نقل از آراز نیوز روز یکشنبه ۳۱شهریور۹۲ خانواده این فعال آزربایجانی برای پیگیری علت بازداشت و مدت بازداشت وی به دادگاه تبریز مراجعه نموده اند اما مسئولان قضایی در پاسخ به پیگیری خانواده وی اظهار داشته اند بازداشت سالار با پرونده کافه یانار ارتباطی ندارد.

بنا به اظهار مسئولان قضایی، اداره اطلاعات تبریز از سه ماه قبل پرونده این فعال آزربایجانی را از دادگاه درخواست کرده است.
پیشتر سالار طوری به خاطر فعالیت های هویت طلبانه خود بازداشت و به زندان محکوم شده است.
وی روز ۶اسفند۹۱ در آستانه نخستین بازی آسیایی تراختور باهجوم ماموران امنیتی-انتظامی به کافه یانار در منطقه گلشهر تبریز به همراه ۵۰ تن از فعالین ملی و نیز مشتریان عادی این کافه بازداشت شد.

پس از آن روز ۱۲اسفند۹۱ سالار طوری به همراه محمد امیری، محمد خطیبی، علی سیرناک وعادل خندان پس از حضور در اولین جلسه دادگاه بار دیگر بازداشت و به زندان تبریز منتقل گردید.

وی روز ۲۲ اسفند۹۱ به همراه سایر فعالین بازداشت شده به قید وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
وی همچنین روز ۱اسفند۹۰ در آستانه روز جهانی زبان مادری به همراه وحید حبیب چشمه در منزل شخصی خود بازداشت شده بود. وی پس از نزدیک به ۳ ماه بازداشت موقت روز ۲۰اردیبهشت۹۱ به حکم برائت شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

شعبه ی هشتم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی پس از اعتراض معاون دادسرای عمومی و انقلاب تبریز (موقری) به شعبه ی تجدید نظر، حکم برائت سالار طوری و وحید حبیب چشمه را نقض و ایشان را به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم نمود.
از کلیه مجامع و سازمانهای حقوق بشری درخواستعاجل داریم جهت حفظ جان این فعال حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را زیر فشار قرار دهند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر