۱۳۹۲ مهر ۱۷, چهارشنبه

بیانیه فعالین ملی تبریز در حمایت از اعتراضات مردم غرب آزربایجان به انتصاب استاندار غیر بومی کرد

جمعی از فعالان سیاسی تبریز با انتشار بیانیه به حکومت ایران هشدار داده اند که در صورت انتصاب استاندار کرد برای آزربایجان غربی، خیابانهای تبریز نیز همچون شهرهای غرب آزربایجان صحنه اعتراضات خواهد بود .
متن بیانیه ی منتشره به شرح ذیل می باشد:

در هفته های گذشته شاهد اعتراضات فراوان فعالین ملی و مردم شهرهای غرب آزربایجان به انتصاب استاندار غیر بومی از اهالی کرد ایلام بودیم.بر اساس اخبار موثق از شهرهای غربی آزربایجان مردم غیرتمند این قطعه از سرزمین بهشتی آزربایجان که داغ قتل عام آرامنه و مهاجرین کرد را هنوز بر دل دارند در اعتراض به انتصاب یک کرد غیر بومی بر استانداری این منطقه به پا خواسته و صدای اعتراض به این امر حتی به دوایر دولتی و ارگان های وابسته به سپاه پاسداران و بسیج نیز کشیده شده است.
برای ما فعالین حرکت ملی آزربایجان تقسیمات استانی وایالتی در آزربایجان بخشی از توطئه کلان شوونیسم فارس در هشتاد سال گذشته برای تکه تکه آزربایجان و دور از هم نگه داشتن انسان ترک آزربایجانی می باشد. خوشبختانه پیروزی های حرکت ملی آزربایجان این توطئه شوونیسم فارس را خنثی نموده و هر ترک آزربایجانی درد هر گوشه از وطن را بر جان خود حس می کند.
مسئله حضور غده سرطانی تروریسم کرد در غرب آزربایجان و سیاست سرطانی تغییر ترکیب جمعیتی اش و تجربه های دردناک تاریخی اش و حوادث تلخ قاراباغ و کرکوک موجی از نگرانی در همه فعالین ملی پدید آورده است.حال انتشار خبر انتصاب یک فرد غیر بومی کرد از استان ایلام بر منطقه غرب آزربایجان تکمیل کننده گوشه از پروژه شوونیسم فارس برای نابودی غرب آزربایجان می باشد. سیاست سرطانی تغییر ترکیب جمعیتی غرب آزربایجان مسئله ای نیست که ما فعالین ملی تبریز بدان بی تفاوت باشیم زیرا ما تجربه تلخ وخون بار قاراباغ را مقابل چشمان خود داریم.
ما فعالین ملی تبریز،از رئیس جمهور و وزیر کشور محترم دولت ایران می خواهیم که با توجه حساسیت های موجود در منطقه غرب آزربایجان از انتخاب یک فرد غیر بومی از اکراد ایلام به استانداری منطقه غرب آزربایجان صرف نظر کنند و موجب تشدید نارضایتی عمومی نگردند.حرکت ملی آزربایجان به عنوان حرکتی انسان محور با هیچ نژاد و قومی سر ناسازگاری و ستیز ندارد و به شرف و حرمت و حقوق انسانی احترام قائل می باشد اما بدین شعار پایبندیم که : توپراق دان پای اولماز
ما جمعی از فعالین ملی تبریز همان گونه که در بحران دریاچه اورمیه و زلزله قاراداغ برادران خود را تنها نگذاشتیم باردیگر اعلام می کنیم که برادران و خواهران خود را در غرب آزربایجان تنها نخواهیم گذارد و در صورت لزوم خیابان های تبریز همان خیابان های اورمیه،سولدوز،خوی، سلماس و… خواهد بود ما به عنوان یک فرد آزربایجان خاک اجازه نخواهیم داد که خاک وطن را آهسته و با توطئه تقدیم دیگران کنند.
به مسئولین ترک آزربایجانی شاغل در دوایر دولتی نیز می گوئیم که این اندکی به شرافت میهنی خود رجوع کرده و لعنت تاریخی را بر جان نخرید و به توطئه خزنده تغییر ترکیب جمعیتی غرب آزربایجان اعتراض کنید.
جمعی از فعالین ملی تبریز
۱۶ مهر ۱۳۹۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر