۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

بیانیه شماره دو فعالین ملی غرب آزربایجان در خصوص انتخاب هدفدار استاندار تحمیلی “فریدون همتی” وادعای “مهدی عسگری” رئیس ستاد حسن روحانی

جمعی از فعالان مدنی آزربایجان که بیانیه نخست خود را خطاب به مسئولین عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران،امام جمعه محترم اورمیه،نمایندگان مجلس و مقامات سیاسی و امنیتی و نظامی منطقه منتشر کرده بودند.با انتشار بیانیه ای دیگر ملت بزرگ ترک آزربایجان و مسئولین رسانه های جمعی و مطبوعاتی غیر وابسته به دولت فارس ایران را مورد خطاب قرار داده اند.در بخشی از این بیانیه آمده است ” ملت ترک آزربایجان حضور اعتراضی و مدنی در خیابان‌ها را، خصوصا در اعتراضات خرداد۸۵ و دریاچه اورمیه تجربه کرده و احتمال برگزاری تجمعات خیابانی در شهرهای غرب آزربایجان می تواند گوشه ای از تداوم اعتراضات باشد. “

متن بیانیه به شرح ذیل است:





ملت ترک آزربایجان

نویسندگان، روزنامه‌نگاران و روشنفکران ترک آزربایجانی

فعالین جنبش زنان، دانشجویان، کارگران و جوانان آزربایجانی

در جمهوری اسلامی ایران که صدای نهادهای مردمی و فعالین ملی توسط وزارت اطلاعات و محاکم قضایی در خفگان قرار گرفته است و تنها نوچه‌های مزد‌بگیر اجازه قلم فرسایی در مطبوعات و فضای مجازی غیر فیلتر شده را دارند به واسطه شبنامه‌ها، اس‌ام‌اس ها، دیوار نویسی‌ها و ایجاد محافل اجتماعی در شهرهای غرب آزربایجان به انتخاب یک فرد کردتبار غیر بومی به عنوان استاندار آزربایجان‌غربی اعتراض کردیم. ظاهرا علیرغم بلوف‌های دمکراتیک اصلاحیون و اعتدالیون، آنها نیز که گوشهایشان را برای شنیدن صدای حرکت ملی بسته بودند مجبور شدند در مقابل فشار ملت آزربایجان سخن بگویند.

گویا جناب “مهدی عسگری” رئیس ستاد انتخاباتی جناب حسن روحانی لب به سخن گشوده و با سخنان دوپهلو، این موضوع را نه تائید و نه تکذیب کرده است. “مهدی عسگری” که از چهرهای معروف خوش‌خدمت به مافیای وابسته به کردستان شمال عراق و اصلاحیون دو آتشه ترک‌زبان محو در پان ایرانیستم می باشد، باز فعالین حرکت ملی را وابسته به سرویس‌های امنیتی ترکیه و باکو دانسته است.

هر چند سخنان “مهدی عسگری” و آقای قاضی پور و مقالات برخی سایت های نزدیک به سپاه را باید عقب نشینی در مقابل اعتراضات مردمی دانست اما انتظار این است که این آقایان در مقابل حرکت ملی که جریان سیاسی غالب در میان ملت ترک آزربایجان شمرده می شود تمکین کرده و به صورت شفاف مسئله انتخاب یک نفر کرد غیر بومی به استانداری غرب آزربایجان  را تائید و یا تکذیب و به صورت شفاف اعلام موضع کنند. بازی با کلمات و انگ زنی‌های بچه‌گانه راهکار اصولی نبوده و تداوم اعتراضات را در پی خواهد داشت.

ملت ترک آزربایجان حضور اعتراضی و مدنی در خیابان‌ها را، خصوصا در اعتراضات خرداد۸۵ و دریاچه اورمیه تجربه کرده و احتمال برگزاری تجمعات خیابانی در شهرهای غرب آزربایجان می تواند گوشه ای از تداوم اعتراضات باشد.

این حق مشروع و طبیعی مردم می‌باشد که اعتراض خود را به یک تحول و یا انتخاب سیاسی خصوصا در منطقه زندگی خود اعلام دارند اما حکومت توتالیتر حاکم علیرغم تبلیغات رنگارنگ همه راهکارهای مدنی اعتراض را مسدود کرده است و بواسطه نوچه‌های قلم به‌مزد خود در مطبوعات فرمایشی‌اش معترضین را جاسوس، خائن، خود فروش، وابسته به دستگاه‌های امنیتی دشمن، ضدخدا، ضد ولایت فقیه و ضد انقلاب معرفی تا راه شکنجه و زندان را برای آنها هموار سازد.

ما با توسل به حق مشروع و دمکراتیک خود به انتخاب یک فرد کرد‌تبار غیربومی به استانداری غرب آزربایجان که هشتاد و پنج درصد آن را ترک های آزربایجان تشکیل می دهند اعتراض کرده و می‌کنیم. اولین اعتراض خود را به رئیس جمهور دولت فارس ایران و وزیر کشورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امام جمعه اورمیه و مسئولین سیاسی و خانواده شهدا و قربانیان تروریسم کرد و بسیجیان و سپاهیان ترک آزربایجان اعلام داشتیم. خوشبختانه برخی از مسئولین مانند جناب نادر قاضی پور صدای اعتراض ملت ترک آزربایجان را شنیدند و امیداواریم سایر مردان و زنان مسئول در غرب آزربایجان نیز به زودی صدای این اعتراض را بشنوند و ننگ خیانت به تاریخ و اراضی آزربایجان را بر پیشانی خود نزنند.

اعتراض مدنی و دمکراتیک گسترده ملت ترک آزربایجان در مورد سرنوشت سیاسی سرزمین مادری‌شان وحشتی سخت بر اردوگاه عوامل “نیچروان بارزانی” و قاتل کودکان “عبدالله اوجالان” در غرب آزربایجان و کاسه بدستان به اصطلاح اصلاح‌طلب  اعتدال محور ترک‌زبان خائن انداخته است. قلم به مزدان دولت اعتدال و عقبه وابسته به مافیای کردستان شمال عراق که از رانت رقص آزادانه در فضای مجازی  اینترنت برخوردار هستند در واکنشی بچه‌گانه معترضین و فعالین ملی آزربایجان را وابستگان سرویس های امنیتی  کشور ترکیه و باکو معرفی می کنند که همان تئوری سوخته جریان اصول‌گرا می باشد که خود اصلاحیون و اعتدالیون را مزدوران موساد و سیا معرفی می کند.

ما به عنوان فعالین ملی آزربایجان به این آقایان اعلام می داریم:

احترام به حرمت انسانی و حقوق شهروندی تمامی اقلیت‌های غیر ترک امر غیر قابل بحث در اندیشه و حرکت ملی آزربایجان می باشد. اما خط قرمز حرکت ملی و مردم ترک آزربایجان با تئوریسین‌ها و عوامل شبکه مافیایی تروریسم وابسته به کردستان شمال عراق و پ ک ک در غرب آزربایجان کاملا مشخص می‌باشد و کوچکترین نرمشی در قبال ادعاهای پوچ آنها نداشته و نخواهد داشت.

اما سخن ما با فعالین سیاسی مرکزگرای ترک زبان می باشد که از نزدیک آنها را یک به یک می شناسیم. آقایان محترم، ما را به اندیشه و تفکر شما کاری نیست و امیدواریم در جامعه‌ دمکراتیک آزربایجان  شما هم برای رسیدن به آرمان شهر خود تلاش کنید. اما به شما یاد آوری می کنیم کاسه گدایی مالی و سیاسی خود را از تهران و کردستان شمال عراق به زمین بگذارید و به خاطر چند سمت استانی و یا کشوری به ملت و سرزمین خود پشت نکنید.

سوالی از شما داریم که اگر جسارتی دارید بدان پاسخ بدهید، کدام شیخ و روشنفکر چپ و راست کرد را می شناسید که همچو شما کاسه داغتر از آش برای دیگران شده و به سرزمین مادری خود پشت کرده باشد؟ کدام اهل فرهنگ و هنر و علم و سیاست کرد را می‌شناسید که ناله کردستان بزرگ سر ندهد؟

فعالین چپ و راست و مذهبی کرد در عینی حالی که تفکر سیاسی خود را تبلیغ می کنند به کرد بودن و سرزمین مادری خویش و حتی به سرزمین های ادعایی خود همچو غرب آزربایجان به صورت اهورایی می نگرنند و اما شما و اسلافتان در رژیم پلهوی و کنونی کیسه زباله پان ایرانیست‌ها و پان کردیست‌ها شده‌اید و بعد از قتل عام برادرانتان به دستان شما همچو دستمال کثیفی به سطل اشغال افکنده می شوید. تاریخ هشتاد سال اخیر جنبش های سیاسی ایران و قتل عام جنبش ازادیبخش آزربایجان در دوره پیشه وری شاهد این ادعاست.

به عنوان فعالین ملی آزربایجان،سخنی نیز با آقایان مسئول در اداره اطلاعات و سپاه پاسداران داریم:

سال هاست که فرزندان ملت ترک آزربایجان را با ادعای پوچ پان ترکیستی و تجزیه طلبی تحویل محاکم ضد قضایی دولت جمهوری اسلامی ایران دادهاید. به خوبی میدانیم که وجدان بسیاری از شما  در این مسئله در عذاب می باشد و چنین رفع مسئولیت می کنید که وظیفه خود را انجام می دهیم.

اما آقایان بدانید که:

تاریخ همانگونه که برای فعالین سیاسی مرکزگرای ترک قضاوت خواهد کرد، همانگونه نیز اولین اتهام را برای شما فرزندان ترک آزربایجان که در سیستم نظامی، امنیتی و قضایی انجام وظیفه می کنید نشانه خواهد رفت. بدانید که فعالین ملی و معترضین آزربایجانی همان کسانی هستند که پدران، برادران و خواهرانشان در همین کوه‌های بغل گوشتان سربریده شده‌اند و خجالت آور اینکه اینان همان همرزمان شما بوده و هستند.

آقایان محترم لطفا به قطعه شهدای قبرستان‌های اورمیه، خوی، سلماس، سولدوز قهرمان، تیکان تپه و ماکو سری بزنید و به تاریخ مزارهایی که در سه ساله گذشته قربانی تروریسم شده‌اند و بنا به مصلحت مرکزگرایان تهران نشین و عوامل آنها در استان بی سرو صدا دفن شده اند نگاه کرده و خود با وجدانتان قضاوت کنید.

ملت ترک آزربایجان

نویسندگان،روزنامه نگاران و روشنفکران ترک آزربایجانی

فعالین جنبش زنان،دانشجویان،کارگران و جوانان آزربایجانی

همانگونه که خود در بطن جامعه غرب آزربایجان  شاهد هستید صدای اعتراض در شهرهای غرب آزربایجان روز به روز شدید تر می شود، مسئولیت تاریخی تک تک ماست که که بلند گوی اعتراض یک ملت  برای مطالبه مشروع و دمکراتیک باشیم و تا رسیدن به مطالبات خود سکوت نکنیم.

باور داریم که مطالبات و مبارزات ما در اعتراض به انتخاب یک استاندار غیر بومی کرد در غرب آزربایجان به گوش فرزندان دلسوز مام میهن رسیده و آنان نیز با ملت ترک آزربایجان همگام شده و خواهند شد، اما به مافیای سیاسی، اقتصادی و نظامی سران کردستان عراق در غرب آزربایجان و فعالین سیاسی مرکزگرای کاسه بدست ترک زبانِ خائن و مسئولین سیاسی و انتظامی استان اعلام می داریم که ملت ترک آزربایجان با کسی سرشوخی نداشته و در صورت لزوم خیابان های اورمیه، سولدوز، خوی، سلماس، سائین قالا، تیکان تپه، بازرگان و ماکو محل ادامه اعتراض ملت ترک آزربایجان در اعتراض مشروع به عدم قبول استاندار تحمیلی “فریدون همتی” خواهد بود.

جمعی از فعالین ملی  غرب آزربایجان


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر