۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

فاطمه نصیرپور فعال جنبش زنان آذربایجان، از دانشگاه اخراج شد

فاطمه نصیرپور دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در سومین ترم خود بدون ارائه هیچ دلیلی اخراج شد. فاطمه نصیرپور از فعالین شناخته شده جنبش زنان آذربایجان است.دولت روحانی اعلام کرده بود که هیچ دانشجویی به جهت داشتن تفکرات سیاسی نه تنها اخراج نخواهد شد بلکه دانشجویان ستاره دار محروم از تحصیل می توانند ادامه تحصیل دهند.

به گزارش ساوالان پورت به نقل از سایت فعالین حقوق بشر آزربایجانی “هراز” ، فاطمه نصیرپور پیش از این از سوی دادگاه انقلاب مرند به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم که در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شده بود، توسط دیوان عالی کشور نقض گردید.اتهام این فعال دانشجویی تبلیغ علیه نظام از طریق چاپ ویژه نامه تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد تبریز به مناسبت روز چهانی زن با عنوان «آذربایجان قادینی»(زن آذربایجانی)عنوان شده بود.نیروهای امنیتی اسفند ۱۳۸۸ با مراجعه به یکی از چاپخانه های شهر مرند این نشریه دانشجویی را توقیف و این فعال حقوق زنان آذربایجانی را بازداشت کرده بودند.

فاطمه نصیرپور پیش از این از سوی دادگاه انقلاب مرند به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم که در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شده بود، توسط دیوان عالی کشور نقض گردید.

اتهام این فعال دانشجویی تبلیغ علیه نظام از طریق چاپ ویژه نامه تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد تبریز به مناسبت روز چهانی زن با عنوان «آذربایجان قادینی»(زن آذربایجانی)عنوان شده بود.

نیروهای امنیتی اسفند ۱۳۸۸ با مراجعه به یکی از چاپخانه های شهر مرند این نشریه دانشجویی را توقیف و این فعال حقوق زنان آذربایجانی را بازداشت کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر