۱۳۹۲ مهر ۲۴, چهارشنبه

گرامی داشت پنجمین سالگرد در گذشت مهندس امانی و برادرانش در قبرستان مارالان تبریز

جمعی از فعالین حرکت ملی پنجمین سالگرد در گذشت مهندس امانی و برادرانش را گرامی خواهند داشت. بنا به این گزارش، این مراسم بعد از ظهر روز جمعه ۲۶ مهر ماه ۹۲ در قبرستان بقائیه یا مارالان تبریز بر سر مزار مهندس امانی و برادرانش برگزار خواهد گردید.

“مهندس غلامرضا امانی”در سال ۱۳۷۵در رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شد و ی در دهه هفتاد به جرم فعالیت های هویت خواهانه اش دستگیر و نزدیک به پنج سال از طلایی ترین دوران زندگی خود را در زندان حاکمیت سیاه شوونیستی گذراند. بعد از آزادی از زندان برای بار دیگردر سال ۱۳۸۵ در جریان اعتراض به درج کاریکاتور توهین آمیز روزنامه ایران،درتاریخ ۷خرداد دستگیر و بعد از تقریباً دو ماه در تاریخ ۸ مرداد بعد از زندان آزاد شد.
علاوه بر این حبس های طولانی مدت ،ایشان بیش از ده بار سابقه دستگیری را در پرونده سیاسی خود دارند.او مقاطع مختلف از حیات پر بار خود را در سلول های انفرادی اداره اطلاعات و زندان تبریز و نیز در اداره اطلاعات و امنیت تهران و در زندان اوین تهران گذرانده بود. تا این که در روز جمعه ۳ آبادن ماه ۸۷ در یک تصادف مشکوک و سوال برانگیز به همراه دو برادر خود حاج جعفر و حاج کریم هنگام بازگشت از اهر، همچون ستاره ی روشنی بخش از افق تاریخ شفاهی و زنده مردم آزربایجان رفت و رفت تا آنکه در بیکرانگی به ابدیت پیوست.
تبریز سسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر