۱۳۹۲ آبان ۱۵, چهارشنبه

دیدار جمعی از فعالین با ایوب شیری از فعالین ملی ـ مدنی آزربایجان

ساوالان پورت: جمعی از فعالین حرکت ملی با ایوب شیری فعال سیاسی آزربایجان که دیروز شنبه ۱۲ آبان ماه ۹۲ پس از تحمل ۳۳ روز از زندان مرکزی تبریز آزاد گردیده دیدار نمودند . این دیدار با حضور جمعی از فعالین شناخته شده حرکت ملی در منزل پدری ایشان صورت گرفت.

ایوب شیریحاضرین در این دیدار آزادی این فعال را به وی و همچنین به خانواده ایشان تبریک گفتند.

به گزارش گروه خبری تبریز سسی، در این دیدار، این فعال ملی ـ مدنی نحوه بازداشت خود را چنین بیان داشت: من در محل کار خود مشغول فعالیت بودم که حوالی ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه مورخه ۹ مهر ماه دو نفر از مامورین امنیتی وارد محل کارم شده و با نشان دادن برگه‌ جلب از من خواستند که با آنها بروم. به آنها گفتیم تا بحال برای من حتی اخطاری نیز نیامده باید مراحل قانونی را طی می کردید بالاخره قبول نکرده مرا با خود برده و به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز تحویل دادند.

پس از پنج روز ماندن در بند قرنطینه مرا به بند سه‌گانه و همچنین دو تن از دیگر فعالین حرکت ملی را به نام های اکبر مهاجری و جواد رجب زاده به بند ۱۲ محکومین منتقل کردند. من با نوشتن درخواستی به بند ۱۲ محکومین منتقل شدم. پس از یک روز دوباره مرا به بند سه‌گانه باز گردانده و تا روز آزادی در این بند دوران محکومیتم را سپری کردم.

این فعال از وضعیت اسفناک بهداشت بند سه‌گانه می نالید و می گفت چیزی به نام بهداشت در این بند وجود نداشت. می گفت حدود ۶۰۰ نفر در این بند زندانی و تعداد افراد زندانی  در آنجا چندین برابر ظرفیت آن بند بود.

همچنین در ارتباط با آزادی مشروط خود علیرغم اینکه ۷ روز از اتمام محکومیتش باقی مانده بود اینگونه بیان داشت که به خاطر برخی مسائل از جمله دانشگاه درخواست آزادی مشروط را دادم.

وی همچنین موقع آزادی خود را اینگونه شرح داد که هنگام آزادی از زندان در چندین جا پس از بازرسی و در نهایت با دیدن اتهامم از مسئولین زندان خواستند که طبق معمول مرا با ماشین از زندان خارج کرده و در یکی از خیابانهای شهر رها کردند. این در حالی بود که خانواده ام در مقابل زندان منتظر بودند که از زندان آزاد شوم.

پس از پیاده شدن از ماشین با خانواده ام تماس گرفته و آنها را از این کار غیر قانونی مسئولین زندان مطلع ساختم.

ایوب شیری در نهایت از حاضرین تشکر وقدردانی کردند که زحمت کشیده و با وی دیدار نموده‌اند.

لازم به توضیح است که ایوب شیری، ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۰ در منزل پدری خود در تبریز بازداشت و وسایل شخصی او از جمله سه دستگاه کامپیو‌تر کاری و برخی کتب به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل نموده بودند. وی پس از تحمل نزدیک به ۲ ماه، سرانجام روز پنج شنبه ۲ تیرماه به قید وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد گردیده بود.

این فعال آزربایجانی بعد از همایش دریاچه اورمیه در اردیبهشت ماه سال ٩٠ بازداشت و در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر، به ۶ ماه حبس (سه ماه تعزیرى – سه ماه تعلیقى) به اتهام تبلیغ علیه نظام و فراخوان برای حضور در همایش دریاچه اورمیه محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر