۱۳۹۲ آبان ۱۵, چهارشنبه

استاد حسن دمیرچی هنرمند آزربایجانی در تبریز بازداشت شد

استاد حسن دمیرچی هنرمند آزربایجان در تبریز بازداشت شد. استاد حسن دمیرچی (محمد حسن هرگلی) نوازنده تار صبح امروز دوشنبه ۱۳ آبان ماه ۹۲ از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت و به مکان نا معلومی انتقال گردید.
احتمال می رود بازداشت این فعال فرهنگی در ارتباط با جشنی که چند روز پیش در تقدیر از فعالیتهای گسترده در کمک رسانی به زلزله زدگان قارداغ ترتیب داده شده بود باشد.
این هنرمند آزربایجانی در ۲۳ تیر ماه ۹۲ به اتهام شرکت در جلسات قومی در داخل و خارج کشور،جمع آوری کمکهای مردمی بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح!برگزاری کلاس آموزش موسیقی بون داشتن مجوز و تدریس به صورت مخفیانه،ارتباط با عناصر قومی تجزیه طلب داخل و خارج از کشور، دیدار دسته جمعی با زندانیان آزاد شده ی قومی با هدف تمجید از فعایت آنها در راستای افکار تجزیه طلبی از سوی حمید باقر پور،رییس شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به شش ماه حبس تعزیری محکوم گردیده بود که این حکم را شعبه ی ششم دادگاه تجدید نظر استان آزربایجان شرقی عینا تایید کرد.

فعالیت‌های هنری حسن دمیرچی از ۴۰ سال پیش آغاز شد. وی در سال ۱۳۷۰ “ آموزشگاه موسیقی آزربایجان” را تأسیس کرد.این آموزشگاه در سال ۱۳۸۵ به دنبال بازداشت وی بسته شد.

لازم به ذکر است استاد حسن دمیرچی، بارها به دلیل فعالیت های مدنی در راستای احقاق حقوق ملی آزربایجان جنوبی به اتهامات واهی مشابه دستگیر و محاکمه شده است. همچنین در سال هشتاد و پنج نیز در جریان اعتراض مردم آزربایجان به کاریکاتور موهن منتشره در روزنامه ی ایران دستگیر و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر