۱۳۹۲ آذر ۱۰, یکشنبه

نامه‌اي مهدي كوخيان از فعالين حركت ملي آزربايجان به رياست زندان مراغه



ساوالان پورت: مهدي كوخيان از فعالين حركت ملي آزربايجان جنوبي، طي نامه‌اي به رياست زندان مراغه، ضمن گوشزد كردن شخصيت و كرامت والاي انسان و احترام به اين اصول، خواستار رسيدگي به وضعيت گرمايشي و همچنين بهداشت زندان مراغه گرديد.
مهدی کوخیان در دی ماه ۹۱در شهر ملکان دستگیر شد و در دادگاه انقلاب مراغه توسط قاضی داورنیا به ۱سال حبس محکوم شده بود و درپی اعتراض به حکم ناعادلانه با دوختن لبهایش دست به اعتصاب غذا زد. بعد از این اعتراض قاضی با آزادی‌اش به قید وثیقه موافقت نمود سرانجام بعد از آزادی اش که مدتی طول نکشید دوباره در تاریخ۴ خرداد ماه ۹۲ توسط اداره اطلاعات سپاه عاشورا دستگیر و با تحمل شکنجه های حیوانی که در اثر شکنجه دست چپش شکسته بود و کبودی در چشم راست و چپش نمایان بود در تاریخ ۸خرداد به زندان مراغه انتقال داده شد
.
متاسفانه این بند از لحاظ امکانات در وضعیت بدتری نسبت به سایر بندها قرار دارد. عدم امکانات ورزشی و نبود فروشگاه در این بند زندگی در زندان را سخت تر می نماید. کیفیت پایین غذاها از یک سو و نبود فروشگاه در بند از سوی دیگر بر شرایط سخت ماندن در زندان می افزاید. همچنین با نظر به عدم تحرک در زندان  (با توجه به  متراز۶۰ متر حیاط و یک اتاق۸۰ متری  و ۵۰ نفر زندانی) از یک سو و نبود امکانات ورزشی از سوی دیگر می تواند بر وضع سلامتی زندانی تاثیر گذارد.
همچنین لازم به ذکر است که شرایط بهداری و درمانی در زندان نیز قابل قبول نبوده و عدم رسیدگی به بیماری زندانیان و عدم توجه و رسیدگی بازرسان قضایی نسبت به اعتراض زندانی‌ها از نکات قابل توجه و تاسف برانگیز است. با اینکه اعتراضات زندانیان به وضعیت بد بهداشتی و نبود امکانات درمانی و ورزشی به مسئولین زندان و بازرسان قضایی صورت گرفته است تاکنون هیچ قدمی ولو کوچک در بهبود شرایط برداشته نشده است.

متن کامل نامه مهدي كوخيان
متن نامه مهدي كوخيان به رياست زندان مراغه که در اختیار " ساوالان پورت " قرار گرفته است، در پی می آید.
بسمه تعالي
ریاست محترم زندان مراغه
احترام به شخصیت انسان و حفظ کرامت او علاوه بر پاسداشت مقام انسانی احترام به اصول و ارزش‌هایی است که خداوند تبارک و تعالی به بنی آدم ارزانی داشته است. این در حالی بود که قرن‌ها پیش پیشوایان دینی زیباترین جلوه‌های رفتاری را با زندانیان به نمایش گذاشته بودند که بر گرفته از تعالیم والای اسلام بوده و قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب آسمانی و جاودانه نیز به روشنی بر ارجمندی و کرامت همه انسان‌ها توجه کرده است*. 

ریاست محترم
ما مددجویان بند جوانان از شما بزگوار خواهشمندیم که به حیثیت و شخصیت و کرامت والاي انساني توجه داشته باشید. چرا که زندان مکانی جهت زندگی، اصلاح و تربیت می‌باشد. اما با شیوع فصل سرما هنوز هیچگونه تدابیری جهت رفع مشکل سیستم گرمایشی زندان مراغه صورت نگرفته و چنین شرایطی تحمل حبس را برایمان دشوار ساخته است. همچنین امکانات بهداشتی ضعیف عدم سمپاشی و بوی نا مدفوع سرویسها مبتلا شدن زندانیان به امراض پوستی را افزایش داده است. از شما بزرگوار خواهشمندیم اقدامات لازم را مبذول فرمایید.
زندان مراغه

7 آزر 92



* ـ وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ...( ما فرزندان آدم را کرامت بخشيديم… )   


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر