۱۳۹۲ آذر ۶, چهارشنبه

تروريسم كرد به دنبال نفوذ در دانشگاه اورميه/ نشريه دانشجويي براي كردها!

ساوالان پورت : دنيز ،سونار و وطن از جمله نشرياتي هستند كه در دانشگاه اورميه در حال فعاليت بوده و منتشر مي شوند كه به تازگي نشريه ي آيدينليق نيز در نتيجه ي تحصن دانشجويان و اعتراض نسبت به عملكرد مسئولين و ايجاد فضاي امنيتي در دانشگاه بر ديگر نشريات دانشجويي دانشگاه افزوده شد.

نشريات دنيز و سونار به زبان هاي توركي و فارسي نوشته و نشر مي يابند كه بنا به گزارش هاي رسيده از دانشگاه به احتمال زياد "آيدينليق" نيز به دو زبان توركي و فارسي چاپ و منتشر شود.

اما در اين ميان آنچه جالب توجه است اخذ امتياز نشريه دانشجويي از سوي دانشجويان كرد دانشگاه اورميه است . دانشجويان كرد دانشگاه اورميه نزديك به دو سال بود كه محروم از نشريه دانشجويي بودند و مسئولين دانشگاه از دادن امتياز نشريه براي كردها ابا داشتند .

بنا به گزارش هاي رسيده به وبسايت خبري-تحليلي ساوالان پورت از اورميه،  اخيرا تني چند از دانشجويان كرد با مراجعه به دفتر معاون آموزشي دانشگاه وارائه ي اهداف و برنامه هاي كذب موفق به اخذ امتياز نشريه دانشجويي شده اند.

طبق اين گزارش اين دانشجويان كرد با ارائه ي برنامه هايي كذب و دروغين چون ايجاد وحدت و برادري ميان ملت تورك و كرد و شكستن فضاي حاضر در غرب آزربايجان به دفتر معاون آموزشي دانشگاه دكتر طالعي مراجعه و وي را قانع به پذيرفتن و حتي موفق به جلب حمايت وي از خودشان شده اند.

اين درحالي است كه بنا به گزارش رسيده به وبسايت، ماهيت و افكار تورك ستيز اين دانشجويان بر دانشجويان تورك اين دانشگاه آشكار است و در صورت لزوم به افشاي  آنها نيز پرداخته خواهد شد.

گفتني است ، دو سال پيش- سال 90 - يك نشريه دانشجويي كردي  با چاپ مقالاتي كه در آنها ميراث تاريخي - ملي ( مانند شاه اسماعيل خطايي) و خاك مقدس آزربايجان (همچون اورميه و حتي تبريز)  را با جعل و تحريف واقعيت هاي تاريخي به نفع ملت كرد مصادره مي كرد ، در نهايت ماهيت نويسندگان اين نشريه دانشجويي  برملا شده و در نتيجه اعتراض دانشجويان تورك به توقيف و ابطال امتياز نشريه انجاميده بود.

لازم به ذكر است كه مسئولين و در صدر آنان رئيس دانشگاه ، با امنيتي كردن فضاي دانشگاه و پر و بال دادن به نشريات بسيجي همچون سندروس و نازلو نامه به حمايت از آنان پرداخته و در مقابل تمام نيروي خود را در وارد آوردن فشار بر فعالين دانشجويي و تضعيف روحيه آنها متمركز كرده اند.

سندروس و نازلو نامه نيز از جمله نشريات بسيجي هستند كه به دشمني با ملت آزربايجان مي پردازند بطوريكه با تخريب و سياه نمايي مشاهير آزربايجان همچون سيد جعفر پيشه وري سعي در دنبال نمودن خط مشي شوونيسم فارس هستند.

۱ نظر:

  1. اینکه نشریه قبلی به خاطر رفتارهای غیرقانونی بسته شده است شاید در آن حرفی نباشد اما اینکه ما تورکها مخالف یک نشریه به زبان کردی و آنهم قبل از انتشار حتی یک شماره باشیم متاسفانه نه تنها به نفع حرکت ملی ما نیست بلکه حرکت مدنی ما را یک حرکت فاشیستی در دنیا نشان می دهد و بزرگترین نفع این رفتارهای ما را رژیم نژادپرست و اشغالگر ایران می برد.

    پاسخحذف