۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

تروریسم کرد در آذربایجان

ساوالان پورت : تبلیغات و ادعاهای پوچ اکراد مهاجر درآذربایجان غربی به شدت ادامه دارد و اکرادی که تاریخ کمتر از ۱۰۰ سال در مناطق جنوبی آذربایجان غربی دارند با بیشرمی ادعای صاحب خانگی میکنند وپان ایرانیستها نیز از آنها حمایت وتشویقشان میکنند.
با توجه به قتل و عام های ۱۰۰ ساله گذشته درغرب آذربایجان توسط اکراد، باید این مسایل خیلی جدی گرفته شود و باید هر چه زودتر اقدامات لازم برای آمادگی ذهنی وعملی درملت آذربایجان برای دفاع از وطن را ایجاد کرد. اکراد امروز بر عکس دهه های قبل که بیشتر برای غارت به ده هات و شهرهای آذربایجان حمله و قتل و عام میکردند، بر اثر سرمایه گذاریهای دشمنان ترکها و فعالیت ده ها رادیو و تلویزیون و تشکیلات کردی، به ایده و تفکر غلط و رؤیایی کردستان شرقی بودن آذربایجان غربی ، ایمان پیدا کرده اند، و برای اشغال آنجا برنامه ریزی و روز شماری میکنند. مسئله کرکوک هم که جلو چشممان است و ترکمانهای عراق با وجود انکه از نظر تعداد کمترازاکراد نیستند، ولی به علت نداشتن آمادگی و انسجام لازم، حالا حتی حق خرید ملک در شهرخودشان، کرکوک، را ندارند.
لذا برای جلوگیری از قاراباغی دیگردرآذربایجان باید ملیتچی ها ودیگرآذربایجانی های وطن دوست و آگاه اقداماتی اساسی دراطلاع رسانی و ایجاد آمادگی و روحیه دفاعی لازم در ملت مان را انجام دهند. اگر ملتمان ازاین توطئه شوینیسم فارس و اکراد آگاه شده وآمادگی لازم را داشته باشند ، براحتی میتوانند این فتنه برنامه ریزی شده را محو کنند والا تا سالها مشکل قره باغی دیگرخواهیم داشت. بنظر بنده اقدامات عاجل زیر لازم است:
۱) مسلح شدن ترکها در غرب آذربایجان، این بر علیه رژیم ایران نیست و یک عمل تدافعی ضروری میباشد.
۲) اطلاع رسانی به مردم مبنی بر نفروختن خانه و زمین به این مهمانان ناخوانده و نهی آنها از وصلت های خانوادگی با اکراد مهاجر.امتنا از خرید مال قاچاق.
۳) افشا این توطئه مشترک فاشیسم فارس_ کرد برای مسئؤلین و روحانیان ترک در آذربایجان غربی تا آنها هم بیدار شوند و در کردیزه کردن آذربایجان غربی آلت دست حاکمیت فارس نشوند.
۴) تهیه و توزیع کتابچه واعلامیه های در باره علل و تاریخ مهاجرت اکراد به آذربایجان از تقریبا ۱۰۰ پیش به اینور .
۵) آگاه کردن ملتمان در مورد مسئله آب، که طبق پیش بینی های علمی، در آینده نزدیک بزرگترین مشکل در بخشهای بزرگی از کره زمین، خصوصا خاورمیانه، خواهد بود، و اینکه از زمان رضا شاه با برنامه ریزی های انگلیس، دولت ایران با فرا خواندن صدها طایفه کرد ازعراق و سوریه ، عمدا آن بیگانگان را در مصب و حوالی رودخانه های عمده تامین کننده آب دریاچه اورمی درغرب و جنوب دریاچه ، اسکان دادند و حالا هم دولت ایران با یکجا نشین کردن باقی مانده عشایر مهاجر کرد در اطراف سرچشمه نازلی چای و شهرچایی برای کنترل آینده آذربایجان با اهرم آب نقشه میکشد..لذا باید انگیزه دفاع از هر وجب از خاک آذربایجان غربی را، که با هستی ملت ما پیوند دارد، در تک تک ملتمان ایجاد کرد.
لازم است که در رابطه با مسئله حیاتی آب اشاره شود که؛ روسها با ایجاد تاجیکستان جعلی در قلب ترکستان، جایی که سرچشمه اکثر رودهای ترکستان در آنجاست، حالا با حمایت تاجیکها و فارسها با ابزار آب مشغول فشار و تهدید کشورهای ترک زبان منطقه است و درگیریهای لفظی بین ازبکستان و تاجیکستان بر سر منابع آب ,خیلی وقت است که شروع شده است.. همچنین دلیل اسکان ارمنی های مهاجرتوسط روسها در قاراباغ، جاییکه اکثر منابع آبی آذربایجان در آنجاست ،به همان انگیزه کنترل آب مربوط است. متاسفانه من تا حال مقاله ای راجع به مسئله حیاتی آب درآذربایجان غربی، از طرف فعالین حرکت ملی را ندیده ام، لذا کسانی که اطلاعات جامعی در این مورد دارند باید ملتمان را آگاه کنند.
۶) تشکیل هسته های مخفی مقاومت در همه شهرها و دهات آذربایجان غربی، چون این اقدامات نه بر علیه رژیم، بلکه برای دفاع از هستی و امنیت ملت و سرزمینمان است، لذا هیچ واهمه از طرف رژیم نباید داشته باشیم.
۷) معرفی جغرافیای آذربایجان غربی و توضیح علل کردنشین شدن شهرهای تاریخی آذربایجان، بی کندی(بوکان)، سویوق بولاغ، خانا،و... در مدت ۱۰۰ سال اخیر. و تفهیم این حقیقت به ملتمان که، اکراد از ۱۰۰ سال پیش با توطئه و برنامه بعضی دول خارجی و با کمک حاکمیت فارس مشغول اشغال نرم آذربایجان میباشند.
۸) باید ملت آذربایجان و خصوصا مسئولین درآذربایجان غربی، لیست وآمار مهاجرین کرد عراقی را که جمهوری اسلامی با دادن شناسنامه ایرانی وجعل محل تولد شان سعی در آذربایجانی بودن آنها میکنند، تهیه کنند.
۸) کردهای عراق، باطرح ادعای دروغین مبنی بر تغییر ترکیب جمعیتی شهر کرکوک توسط صدام، با کمک آمریکا طرحی را در دولت عراق تصویب کردند دایر بر اخراج اعراب از کرکوک، در عوض با حقه بازی ۳۰۰ هزار کرد را از کوهها آورده و با این ادعا که صدام آنها را از کرکوک اخراج کرده بود ، در آنجا اسکان دادند، این بلا بر سر شهری آورده میشود که تاریخأ ترک نشین و بخشی ازآذربایجان بود و در سرشماری سال ۱۹۵۶ ۷۵ %جمعیت آن هنوز ترک بودند.
با توجه به مسئله کرکوک, ملت آذربایجان حق دارند که اکراد مهاجر را،چه اکرادی که با کشتار وغارت سویوق بولاغ، اشنو،خانا،و...توسط شـــيخ عبـــيدالله شمزينان در آنجاها ساکن شدند وچه آنهایی که به دنبال جنایات جیلوها وبعدأ سمیتقو و خالی شدن صدها روستای ترک نشین، از کوههای عراق آمده و در آن روستاها ساکن شدند، چه آن صدها طایفه کرد سوری وعراقی را که رضا شاه درکوههای نوار مرزی با ترکیه و عراق اسکان داد، و چه آن چند صد هزار کرد آواره عراقی را که جمهوری اسلامی در جنوب آذربایجان غربی ، خصوصا اورمی،تیکان تپه و سائین قالا اسکان داد، را از سرزمین تاریخی خود بیرون کنند.

در خاتمه لازم به ذکر است که با شناساندن دقیق جغرافیا و تاریخ آذربایجان غربی، و توجیه مسئله خیلی مهم منابع آب درآنجا که برای ملت ما مسئله ای حیاتی میباشد، ملت ما انگیزه کافی برای جانفشانی و دفاع جانانه از هر سانتی متر خاک مقدس آذربایجان غربی را خواهد داشت و اگر دنیا هم پشت تروریسم کرد باشد هیچ کاری نمیتوانند بکنند.
آتیلا آ. (ممدرضا)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر