۱۳۹۱ بهمن ۲۰, جمعه

اشغالگری توحش است!

ساوالان پورت :  اقدام به اشغال خانه و سرزمین و حقوق دیگران عملی‌ بر خاسته از خوی وحشیگری قلمداد میشود و چنین عملی‌ هرگز از طرف هیچ فرد یا قوم و قبیله و ملتی معتقد به معیارهای انسانی‌ توجيه پذیر نیست و انجام آن‌ از سوی هر فرد و قبیله یا ملتی که باشد در نزد افکار عمومی و فرهنگ بشری به عنوان توحّش و زیر پا گذاشتن قرارداد‌های انسانی‌ تلقی‌ می شود.

اشغال از طرف هر کس که صورت پذیرد امری مذموم و وحشیانه است چه آن شخص دارای پیشینه به اصطلاح تاریخی‌ درخشان! عنوان شود چه فردی باشد بدون هیچ پیشینه و تاریخ.



لقب ،عنوان ،پیشینه ،تحصیلات و یا هر دنبالچه دیگری هرگز نمیتواند اشغالگر را تبرئه و او را از بازخواست شدن معاف نماید. مطابق اسناد و مدارک تاریخی‌ و مستند و روشن ،دولت ملی‌ آذربایجان( جنوبی) در سال 1324 به عنوان کشوری مستقل و قانونی‌ با دولتی دمکراتیک و مبتنی‌ بر دموکراسی و قانون پای به عرصه گذاشت ،یک‌سال از تشکیل دولت و کشور مستقل آذربایجان(جنوبی) گذشته بود که سرزمینهای آذربایجان جنوبی و دولت مستقل آن‌ مورد هجوم قوای نظامی ایران قرارگرفت و به شکل وحشیانه‌ای به قتل و غارت آذربایجان اقدام شد .دولت آذربایجان جنوبی سرنگون و اراضی‌ آذربایجان جنوبی به اشغال قوای ایران در آمد.

 آیا این یک پارادوکس آشکار و دوگانگی رفتاری و گفتاری در قبال پدیده‌های مشابه نیست که چنگیز خان و هیتلر ، وحشی خطاب شوند و اشغالگران آذربایجان ، فرشته و ناجی ؟! 

اگر اشغالگر وحشی است پس آنها که آذربایجان جنوبی را اشغال کرده اند نيزوحشی هستند و اگر اشغالگران فرشته و ناجي اند پس آنگاه چنگیز خان و هیتلر و ميلوسويچ رانيزميبايد
فرشته خطاب کرد نه وحشی؟! رژیم اشغالگر ایران در سال1325 در طی‌ اشغال آذربایجان جنوبی حتا ابتدايي ترين قواعد بین المللی جنگی را نیز رعایت نکرده و مرتکب
جنایات جنگی بیشماری از اعدام اسرا گرفته تا زندان و تبعید و توهین و تحقیر ملتآذبايجان گرديد.

و جالب آنجاست که نام اشغال آذربایجان جنوبی و جنایت خود را نجات آذربایجان گذاشت !

باید از ايرانيان اشغالگر پرسید آیا میشود به کشوری مستقل به بهانه اینکه قبل از استقلال خویش مدتی‌ زیر پرچم آنها بوده اند حمله نظامی کرد و آن کشور را اشغال نمود؟اگر اینگونه است پس چرا ايرانيان ،عملیاتی نظامی برای نجات بحرین یا افغانستان انجام نمی دهند؟ آنهايي هم کهبه جای سرزنش اشغالگران، به اشغال شدگانی که اشغالگران را وحشیمیخوانند، حمله کرده و آنها را نژادپرست میخوانند به این سوال من پاسخ دهند ،آیا«هیتلر» نژاد پرست بود یا آنها که وی را وحشی خطاب میکردند؟آیا وحشی خواندن اشغالگر به معنای نژاد پرستی‌ است یا دفاع از اشغالگری قوم آریایی که خود را برترین نژاد میخواند؟

بدون تعارف باید گفت دفاع از اشغالگر ،دفاع از توحّش است ،دفاع از نژاد پرست ، خود بنوعي نژاد پرستی‌ است و بس.

این حق قانونی‌ و مشروع اشغال شدگان یک سرزمین اشغالی می‌‌باشد که در قبال اشغالگران از ادبیات لایق اشغالگران استفاده کنند، نه تنها به کار گیری ادبیات لایق اشغالگران حق ملت در بند و اشغال شده ميباشد بلکه نوع رفتار و کردار مناسب و لایق اشغالگران حق هر ملتی بشمار ميرود که سرزمین و هستی‌‌شان به اشغال در آمده ا ست .

هرگز نمیتوان به فردی که خانه و کاشانه اش اشغال شده ایراد گرفت که چرا به اشغالگر، لقب وحشی ميدهد؟ آیا باید با گل و سلام و صلوات به مقابله با اشغالگران رفت؟

اینجا صحبت از هیچ قوم و قبیله یا نژادی نیست و "هدف« وحشی» خواندن هیچ ملیتی نمی‌‌باشد بلکه «اشغالگر»هدف سخن بوده وهست ،حال اشغالگر هر کس که میخواهد باشد
این حق من است که اشغالگر سرزمينم را وحشی بخوانم .

 باید گفت وتاکيد کرد که کشوری به نام ایران که زبان رسمی‌ آن‌ فارسی‌ و مشخصه معروف آن‌ کشور ،پارسی (Persian) می‌باشد، سرزمینم
را اشغال کرده ومن آنها را بدلیل فارس بودنشان وحشي نمي خوانم بلکه بدلیل اشغالگر بودنشان وحشي ميخوانم.

امین موحدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر