۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

اوجگیری دوباره اختلافات بین گروهای تروریستی

ساوالان پورت : عبدالله مهتدی دبیر کل گروه تروریستی کومله ، دیگر گروه های تروریستی "پژاک" و " پ ک ک" را مورد حمله قرار داد .به گزارش کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان، دبیر کل گروه تروریستی کومله در برنامه تلویزیونی "روژهلات" گفت: پژاک حق ندارد درباره ی کردهای ایران اظهار نظر کند .



وی با اشاره به اتحاد دو گروه تروریستی "کومله " و "دمکرات" گفت: واکنش پژاک به این اتحاد ضد دمکراتیک و خشونت طلبانه است . اشاره وی به بیانیه "پژاک" بوده که سران این دو گروه را تهدید به اعدام انقلابی نموده بود .

عبدالله مهتدی در ادامه گفته است :پژاک را عامل دست پ ک ک و یک حزب غیر ایرانی می داند که حق ندارد درباره کردهای ایران اظهار نظر کند.

این در حالی است که هر دو گروه "کومله" و "دمکرات" در کارنامه خود سابقه ترور و خشونت طلبی را به یدک می کشند .

این دو گروه در سال های اخیر با تغییر موضع و گرایش ظاهری به حرکات دمکرتیک ، اعلام کرده اند که دیگر تمایلی به ادامه مبارزه مسلحانه ندارند . دلیل ظاهری بودن این ادعا ها پاسخ "مصطفی هجری" دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران ، که در پاسخ به سوال خبرنگار "بی بی سی " فارسی ، مبنی بر اینکه "آیا واقعا شما جنگ مسلحانه را کنار گذاشته اید ؟ " پاسخ داد بلی ، ما موقعتا سلاح را کنار گذاشته ایم ، ولی هرگونه دفاع !! اعم از مسلحانه را حق طبیعی و قانونی خود می دانیم .

شایان ذکر است اکثر قربانیان این گروههای تروریستی در سال های گذشته ، شهروندان غیر نظامی و بی گناه غرب آزربایجان بوده که بارزترین این جنایات هجوم بهار1358 به شهر سولدوز و قتل وعام صد ها تن از شهروندان ترک این شهر می باشد .

منبع : کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر