۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

محکومیت دو فعال مدنی آذربایجان به نه سال حبس

ساوالان پورت : دو فعال مدنی آذربایجان به نام های مهدی کوخیان و عباس ولی زاده که روز بیست و دوم اسفند نود، در شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه ، محاکمه شده بودند به ترتیب به یک و هشت سال حبس تعزیری محکوم شدند. نامبردگان روز دهم دی ماه نود در شهر ملکان دستگیر و شدیدترین قرار اعدادی یعنی بازداشت موقت ، در مورد آنها صادر و در بادی امر به اداره ی اطلاعات و بعد به زندان مراغه اعزام شده بودند.

اتهامات کوخیان و ولی زاده، طبق حکم محکومیت صادره، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، توهین به مقدسات اسلامی و مقام رهبری ، در فضای مجازی عنوان شده است.

مستنداتی که رییس شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه ( داورنیا ) با اتکاء به آنها، چنین محکومیت سنگینی صادر کرده است، فاقد وجهه ی حقوقی و قانونی می نماید.به عنوان نمونه ، توهین به امام جمعه ی ملکان به خاطر ممانعت امام جمعه ی ملکان از نام گذاری دو خیابان در ملکان به نام " آتا " و " آنا " - درج مطلبی در ارتباط با مناطق زلزله زده ی آذربایجان - به اشتراک گذاشتن کاریکاتوری از خامنه ای و احمدی نژاد در فیسبوک - درج تصویر یکی از بازداشت شدگان  آذربایجاندر اینترنت و تقاضای آزادی وی - اهانت به مراسمات مذهبی و عزاداری در ماه محرم و یکی از مداحان ملکان و ....
وکالت این دو فعال مدنی آذربایجان ، بر عهده ی خانم فاطمه ستاری بوده است.

نقی محمودی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر