۱۳۹۲ خرداد ۴, شنبه

برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا+تصاویر

ظهر امروز چهارم خرداد ماه، تعدادی از تشکل های سیاسی آزربایجان جنوبی متشکل از تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان، حرکت بیداری ملی آزربایجان جنوبی، حزب دموکرات آزربایجان جنوبی و انجمن فرهنگی آزربایجان جنوبی در اسکی شهیر ترکیه جهت بزرگداشت حماسه ی یکم خرداد ۱۳۸۵ در آزربایجان جنوبی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن تصاویر زندانیان سیاسی آزربایجان جنوبی و پلاکاردهایی با مضمون محکوم نمودن نژادپرستی حاکم در ایران و نقض حقوق ملی آزربایجانیان با سردادن شعارهایی همچون ” تحصیل به زبان ترکی حقمان است”، “مرگ بر فاشیسم”، “به آسیمیلاسیون در ایران پایان دهید” و شعارهایی با محتوای درخواست حق تعیین سرنوشت ملی برای آزربایجان جنوبی اعتراض خود را به ستم ملی روا داشته شده بر آزربایجان جنوبی بیان نموده و یاد جان باختگان حرکت ملی آزربایجان در حماسه خرداد ۱۳۸۵ را گرامی داشتند.
در پایان تجمع، شرکت کنندگان با یاد نمودن از زندانیان سیاسی آزربایجان جنوبی که هم اکنون به دلیل فعالیت های هویت طلبانه و تلاش های مدنی شان در راستای احقاق حقوق ملی آزربایجان جنوبی با احکام سنگین دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران مواجه شده اند خواستار آزادی این عزیزان شدند.
لازم به ذکر است که. این تجمع سالیانه پس از قیام خرداد ۱۳۸۵ در آزربایجان جنوبی که از سوی بسیاری از تحلیلگران به عنوان نقطه ی عطفی در حرکت ملی آزربایجان جنوبی یاد می شود با شرکت نمایندگان تشکل های سیاسی آزربایجان جنوبی و برخی از فعالین مستقل در آنکارا جهت بزرگداشت این روز برگزار می گردد.  



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر