۱۳۹۲ شهریور ۲۷, چهارشنبه

گونتای صدوقی با دست و پای زنجیر زده مورد عمل جراحی قرار گرفت



گونتای (عبدالله ) صدوقی زندانی سیاسی آزربایجان  امروز چهارشنبه  ۲۷ شهریورماه با دست و پای زنچیر زده از ناحیه زانو در بیمارستان شهریار تبریز تحت عمل جراحی قرار گرفت. به گزارش آرازنیوز به نقل از نزدیکان این فعال ملی امروز چهارشنبه بعد از یک ماه ازعفونت زانو، وی در بیمارستان شهریار مورد عمل جراحی قرار گرفت. گونتای که در  ساق پایش پلاتین کار گذاشته شده است چند ماه بود که از ناحیه پا دچار ناراحتی و از یک ماه پیش زانویش عفونت کرده بود . به گفته این  منبع، شرایط نامطلوب زندان تبریز مزید برعلت بوده است.
بنا بر این این گزارش، وی هم اکنون با زنجیر به تخت بیمارستان بسته شده و سه مامور وی را  بشدت تحت کنترل دارند .
طبق نظر دکتر متخصص وی حداقل به ۲۵ جلسه فیزیوتراپی و یک ماه استراحت نیاز دارد خانواده وی جهت اخذ مرخصی استعلاجی به مسئولین زندان مراجعه کردند اما  تا بدین لحظه هنوز موفق به گرفتن مرخصی نشدند.
چندی پیش مسئولین زندان در یک حرکت توهین آمیز وی را با دمپایی و زنجیر به دست و پا د رخیابانهای تبریز به دکتر اعزام کرده بودند.
گونتای صدوقی  از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز  به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به دو سال حبس تعزیری که اجرای نیمی از آن به مدت ۵ سال تعلیق شده است محکوم کرده است.
وی ۲ شهریور۹۰ به همراه ۲۸ تن از فعالین ملی- مدنی که به منظور چاره اندیشی و ارائه راهکارهایی جهت پیشگیری از خشک شدن دریاچه اورمیه دور هم جمع شده بودند در محله قوم تپه تبریز دستگیر شده بود.
این فعال ملی آزربایجان  روز ۱۹ اسفند ۸۸ نیز پس از چاپ و انتشار گسترده پوستر تبلیغاتی مجوزدار تیم فوتبال تراکتورسازی به زبان ترکی بازداشت شده بود که پس از ۵۲ روز بازداشت و ۲۱ روز اعتصاب غذا به قید وثیقه ۲۰میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد گردید. دادگاه انقلاب تبریز اتهام عبدالله صدوقی را اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و ارتباط با بیگانگان عنوان کرده بود. استنادات دادستان برای طرح این اتهامات چاپ و پخش پوستر تبلیغاتی تیم فوتبال تراکتورسازی با نوشته هایی به زبان ترکی و مصاحبه با رادیو فردا و رادیو زمانه عنوان شده بود. سازمان عفو بین الملل نیز طی بیانیه‌ای از وضعیت جسمانی و سلامتی عبدالله صدوقی (گونتای) که در زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده بود، ابراز نگرانی کرده و از دولت ایران آزادی فوری وی را خواسته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر